|
Post by Braemp on Nov 17, 2008 17:56:17 GMT 1
Ok du har kvar filerna? Suveränt Bengt, mina försvann i nån hårddisk krasch för några år sedan och jag har haft lite ångest över att ha mindre än 18 kartonger kvar att klippa ut . Du får gärna mejla över dem vid tillfälle. Nu över till en liten rapport på jeepfronten. Kapellet är nu målat och klart. De sista finjusteringarna är inte gjorda eftersom jag måste klämma in figurerna innan jag kan stäng igen helt. Eftersom det är en jeep från en kavalleribataljon måste det ju finnas ett gevärsfodral. Scratchat från greenstuff men kolven på Garand geväret kommer från Tamiya. Ser nu att jag måste måla spännet. Diverse sovsäckar och tältdukar av silkespapper, ryggsäckar och handväskor från diverse olika fabrikat. De snyggt målade stencilerna "U.S." är inte målade utan dekaler från Hudson and Allen. Olika Pryttlar och prylar däribak, bla ett par erövrade panzerfaust. Telefonluren som på ett magiskt sätt svävar i luften ska fixeras i nån trevlig position när figurerna är på plats. En antenn ska också limmas dit. /B
|
|
|
Post by Micke on Nov 17, 2008 18:37:24 GMT 1
Helt schwinigt realistiskt och megasnyggt!
/M
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 17, 2008 20:40:17 GMT 1
Men seriöst... Jag får återkomma när jag hittar ord.
|
|
|
Post by Bengt on Nov 18, 2008 13:23:39 GMT 1
Detaljeringens mästare har slagit till. More is ... MORE! Har du funderat på någon titel till det hela? Kanske någon variant på 'Vi hade iallafall tur med vädret'? Du får gärna mejla över dem vid tillfälle. När jag kommer hem till helgen ska jag fixa en export från Illustrator till JPEG så kan du skriva ut när du behöver.
|
|
|
Post by Braemp on Nov 19, 2008 21:49:26 GMT 1
Tack å tack för berömmet och tack å tack Bengt för att du sparat filen. Bra tips där på titeln, jag funderade på "rallybrudar" ? ;D
|
|
|
Post by Braemp on Jan 14, 2009 0:39:25 GMT 1
Påbörjade jobbet med att måla upp figurerna strax innan julstöket. Shotgun rider killen klar. Ska bara peta dit ett hölster till en 45:a och en hand. Men jag måste vänta till jag limmat han på plats, det är trångt om saligheten i jeepen. Sen är det något magiskt med att figurer verkar växa eller ändra form eftersom de kan passa exakt hur fint som hellst innan man målat dem klara, sen är det omöjligt att klämma ner dem och man svettas i timmar med pincetter och superlim för att inte skada målningsarbetet. Målat med vallejos och citadels acryler. har kunnat slarvat en hel del med byxor och skor eftersom det är så lite av de delarna som syns.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 14, 2009 12:17:51 GMT 1
Ditt "slarv" är ändå ett resultat jag skulle vara nöjd över om jag provade. Hans skor ser varma och sköna ut.
|
|
|
Post by Braemp on Jan 15, 2009 16:20:39 GMT 1
Ja de var nog sköna, gummi galoscher. Börjat målat nästa gubbe: Ansiktet klart. Har påbörjat uniformen genom att torrborsta rejält.
|
|
|
Post by aj on Jan 16, 2009 22:32:22 GMT 1
Jon Voight, förebild ? Gillar minen på den som kikar fram bakom Jon. MVH Anders
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Jan 17, 2009 22:25:04 GMT 1
Kan bara säga - så himla snyggt!!!! Håller med aj, gillar verkligen minen på killen som kikar fram bredbid föraren.
|
|
|
Post by Braemp on Jan 19, 2009 10:26:02 GMT 1
Hehe, jag var mer inne på dottern, angelina...
Nä men allvarligt så, huvudena kommer från hornet och de är så fantastiskt detaljerade så målningen går som på räls. De är dessutom så detaljerade att man kan välja vilken sinnestämmning figuren ska ha genom att plocka rätt huvud.
|
|
|
Post by one0wonder on Jan 20, 2009 1:57:02 GMT 1
Han ser ut som ett riktigt pervo en ung Anders Eklund. Extra kul var ju att detta är officeren The best and the brightest yeeeeeeeeeeeeah
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 23, 2009 14:28:59 GMT 1
Fantastiskt minspel på figurerna. Det är sällan man ser så uttrycksfulla anleten i 1/35-form. Detta bygge borde hamna i någon bok eller tidning, Lars.
|
|
|
Post by Braemp on Feb 10, 2009 21:47:30 GMT 1
Tja då var chaffisen färdig (och det vart ingen liten joint han fick ). Nu ska bara kapellet limmas fast, ett par tre spännen därbak mellan kapell och jeep och ett spänne till motorhuven (som mystiskt försvunnit) nån ytterligare wash- Ja då är den väl klar då kanseee
|
|
|
Post by newsoft on Feb 10, 2009 22:24:59 GMT 1
Jösses, vilken feting! Jag var bara tvungen att mixtra med resultatet en aning. Ganja MAN!!! ;D
|
|