Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jan 22, 2008 20:52:54 GMT 1
Rackarns så fint - figurens "pose" ser riktigt trovärdig ut. Du har fångat "Amerikanskt häng" på ett mycket bra sätt. Ska du skulptera en ny arm på ståltrådsstommen-hur gör du då?
|
|
|
Post by aj on Jan 22, 2008 23:10:12 GMT 1
Reservdelsmänniska ? Intressant att se hur du "opererar" ihop figuren som en plast(ik)kirurg. MVH Anders
|
|
|
Post by Braemp on Jan 27, 2008 21:32:44 GMT 1
hehe man tackar. Jag ska fota lite när jag skulpar armarna så får ni se. Nu har jag chippat lös som en tok. Ser väldigt överdrivet ut på bilderna men i verkligheten syns inte det så tydligt. Det är nog bara så att vissa grejer man gör förstärks av kameran. I IRL är den inte så prickig. Hjulen har jag inte gett mig på ännu...
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 27, 2008 21:54:49 GMT 1
Jag har fått se ett större foto på chippningarna och jag kan intyga att det ser knasbra ut. Svartkonst.
|
|
|
Post by Braemp on Jan 28, 2008 18:43:51 GMT 1
Tack mattias, jag är väldigt nöjd själv. Dock inte med hur det ser ut på bilderna men hur det blir i verkligheten. Igår satte jag fast vindrutan med lite pill. Jag gillar hur den ser ut med rutan uppfälld, inte så väldigt vanligt att man ser det. Den ska skitas ner riktigt rejält och sen ska det sitta vindrutetorkare på den. En del pill kvar. Faktum är att den innan jag superlimmade ihop allt så kunde jag öppna och stänga det eftersom alla delar fungerar som på riktigt. Galet fotoets från Aber. Ska spackla igen hålet där mässingstråden som fungerar som gångjärn är instucken och klippa av den varmdragna tappen som motsvarar fästskruvarna.
|
|
|
Post by Braemp on Feb 6, 2008 9:00:33 GMT 1
Jag har fixat lite detaljer på föraren. Angående din fråga Theoo; Jag hann inte fota WIP men det hela är ganska enkelt. Runt armaturen lägger jag en korv av putty som jag jämnar ut. Det är viktigt att det blir jämantjockt och att proportionerna stämmer. Sedan gör jag veck med hjälp av en tandpetare eller synålar av olika grovlek. Slutligen jämnar jag till med en pensel och vatten. Sist lägger jag till de små detaljerna som sömmar och knapphål med ett knivblad. Hjälmen, kommer från DML och är en aning urfräst med hjälp av min gamla dremelkopia, detta för att lättare få den att sitta rätt på ett huvud från Hornet. Handen är från reservdelslådan och ciggen varmdragen tapp. Nu ska jag bara göra en arm till. Den blir mycket svårare eftersom den ska passa mot ratten. /B
|
|
|
Post by Braemp on Feb 17, 2008 20:31:45 GMT 1
Dags för lite papp-slöjd. Lite olika kartonger att lasta kärran med. Jag hittade en bild på en snygg lastning.. En köpeprodukt (den större 10-in-1 kartongen) och en (mindre K-rations) som Bengt hjälpte mig med och skrev ut på sin eminenta ALPs skrivare, när den fungerade. Om du vill veta mer (det är inte bara attt slänga på vilken matlåda som helst på sin modell.. ) eller egentligen allt om Amerikanska matransoner kan gå till denna sida, som för övrigt innehåller mycket matnyttigt för den som vill bygga amerikanskt WWII relaterat. www.usarmymodels.com/ARTICLES/Rations/rationsintro.htm
|
|
|
Post by Braemp on Feb 23, 2008 17:00:27 GMT 1
Byggt dit stolpen. Nu måste jag fortsätta med chilli koket (och dricka lite sol)
|
|
|
Post by Braemp on Feb 24, 2008 12:58:06 GMT 1
Instrumentpanelen med archers helt fantastiska dekaler. Kameran avslöjar att jag satt dem lite snett.. hmmm inte bra.
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 26, 2008 20:04:42 GMT 1
Sweet .... annars så kanske dom har skakat loss, mätarna alltså, inget direkt ovanligt på britiska småbilar
|
|
|
Post by Braemp on Feb 27, 2008 10:22:41 GMT 1
Ack ja det kan du ha rätt i, jag skyller på det. Igår hade jag hemmet för mig själv och tog tag i hjulmålning. Efter ett misslyckat försök så blev jag rätt nöjd. De var iofs tänkt att de skulle bli jätteleriga men jag har visst nån inbyggd spärr och vägrar smeta på hejvilt. Nu blev de mest bara dammiga hjul. Reservhjulet är lite mindre slitet. /B
|
|
|
Post by newsoft on Feb 27, 2008 11:12:01 GMT 1
Nog ser de skitiga ut alltid. Killen har ju dock varit ute och rejsat på (Berlins?) gator så de värsta gyttjelagren har nog slungats av. Jag får faktiskt lust att pilla bort leran i fälgen när jag ser den. Den väcker samma känslor som skit på min bil.
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Mar 1, 2008 15:32:24 GMT 1
Så otroligt snyggt och väldetaljerat - rosten på stolpen...whooaaaw !!!
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 3, 2008 21:36:48 GMT 1
Ja hur i helsike har du fått rosten så skalenlig? Trots närbilderna så ser det ju helt felfritt ut. Verkligen enormt bra utfört.
|
|
|
Post by Braemp on Mar 4, 2008 14:31:54 GMT 1
Tackar tackar, rosten är inte så svårt att få till. Målat med en mörkrun grundfärg, sen har jag duttat pigmentpulver på stolpen. Jag änvände en rödbrun och en ljusgul. Sen gnuggade jag grafit där det ska vara metallren yta. Enklare än man tror.
|
|