|
Post by aj on Feb 10, 2007 23:25:33 GMT 1
Man får nog sluta att köpa Bag In Box i fortsättningen. Snyggt, mkt. snyggt. MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 11, 2007 20:29:01 GMT 1
Tack ska ni ha, det värmer fint. Jo, den här modellen är ju lite av ett knytkalas och Daniel har varit enormt vänlig och donerat fyra av 60lb-raketerna från sin Wyvern till bygget. Problemet var att de hade en del snedpassning från gjutformarna och fenorna såg inte riktigt rätt ut heller och därför slaktade jag glatt dem men sparade framdelen. Efter ett antal timmars pillande med detta har jag nu i stort sett ledsyn kvar i alla fall. Jag ska fixa några fästen till dem också vilket gör att varje raket kommer att bestå av 17 delar. Bläärgh! Hoppas någon kommer att märka att man lagt ned allt detta jobb. Nåja, det är helheten som räknas...
|
|
|
Post by newsoft on Feb 11, 2007 21:38:53 GMT 1
Sweet! De blir ju otroligt delikata måste jag säga. Hur fick du till själva raketrören så bra? Evergreen-rod?
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 11, 2007 21:45:24 GMT 1
Jo, fuskade med Evergreen...
|
|
|
Post by Micke on Feb 11, 2007 22:36:00 GMT 1
Matte, Matte, Matte! Vad är det med dig och alla dessa fallossymboler? Har du pratat med någon om det här? *bekymmrat veck i pannan* ;D
Kungjobb! Älska scratchbygge!
M
|
|
|
Post by aj on Feb 14, 2007 23:56:04 GMT 1
"Rocket Science"! MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 4, 2007 13:11:54 GMT 1
Krille gjorde en beställning från Historex en fredag och leveransen kom på måndagen och i paketet fanns bland annat ett set med RAF-piloter till mig där en av de två har kortbyxor/kortärmat på sig och står och förbereder sig inför en flygning. Borde funka till Hornet-dioramat hoppas jag. Kvaliteten på gjutningarna är väldigt bra och jag passade på att snäppa lite foton av figuren innan jag grundat den. Jag ser verkligen fram emot att måla en så fin figur måste jag säga. ...och inga skämt om vad han står och drar i... ;D
|
|
|
Post by newsoft on Mar 4, 2007 15:11:47 GMT 1
Mamma, mamma!!! Fabbrorn står å drar i snoppen!!!! Hehe, bara för att du skrev så var jag tvungen att göra det... ;D
Skämt åsido, jag var väldigt nöjd med min japaner också. Hecker & Goros gör flygbyggare glada. Får kanske lägga upp en bild jag med.
|
|
|
Post by Krilleman on Mar 5, 2007 8:50:14 GMT 1
Jo de figurerna är rackarns fina.
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 3, 2007 18:37:51 GMT 1
Nu har pervo-piloten börjat få lite färg på sig samt en första oljewash. Uniformen kommer dock att ljusas upp betydligt innan jag är nöjd med den. Washen är ju också alldeles för skarp i nuläget men jag ville lägga ut en bild så man känner att man har producerat något i alla fall. Är det någon som råkar ha referenser på särskilt flytvästen som piloten har på sig, får ni gärna höra av er. Det sitter något slags burk på baksidan om västen i midjehöjd och jag vet inte om den också ska vara gul. Kan vara en batteribehållare för någon nödlampa men jag vet inte riktigt. Har googlat utan bra resultat.
|
|
|
Post by svinto on Apr 3, 2007 19:07:07 GMT 1
Riktigt snyggt måste jag säga igen =)
|
|
|
Post by Braemp on Apr 4, 2007 20:56:16 GMT 1
ooooooooooOOooOOoh! Snyggt jobbat där! Kommer att matcha planet bara fint. Otroligt bra med tanke på skalan. Mitt förslag är att måla burken i nån totalt avikande färg, så blir den mer intressant och sen vågar ingen säga något om att det är fel, för det verkar så osannolikt att du skulle chansa på det. Föresetn det kanske är en Kakburk
|
|
|
Post by Bengt on Apr 5, 2007 8:04:13 GMT 1
Så härligt Brittisk du har fått honom! Blek och rödlätt i hyn.
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 5, 2007 10:28:06 GMT 1
Haha, Bengt, vad kul att du noterade det för det är faktiskt avsiktligt. Mustaschen ska få en lite mer rödlätt ton och det är alltså bara skuggorna i den som är målade ännu och huden ser faktiskt lite ljusare ut på fotot än vad den är. Mer gris-skär i dagsläget nu men den ska också ljusas upp lite trots att piloten har fått sol på sig i Hong Kong. Blir en utmaning att få till rätt ton.
Nu blir det dock ett uppehåll i målandet eftersom jag ska norröver under påskhelgen.
|
|
|
Post by Micke on Apr 7, 2007 10:24:26 GMT 1
Muy delicioso! Har tyvarr inte mina referenser tillgangliga just nu. Micke
|
|