|
Post by Tandapan on Jan 27, 2007 12:33:18 GMT 1
Det är en svartbrun wash först, Daniel och nötningarna är gjorda med svart och brun Bruynzeel-penna samt med lite Humbrol 67 på sina ställen. Bruynzeel äger!
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 27, 2007 15:51:19 GMT 1
Den där vagnen blev ju riktigt najs. Vilken gul färg använde du?
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 27, 2007 17:38:18 GMT 1
Jo, först fick jag hjärnsläpp och grundade vagnen med Tamiya XF-1 Flat Black i stället för att ta vitfärg eller något annat som inte är så svårt att täcka.
Sedan försökte jag med Gunze H413 (RLM 04) och den täckte inget vidare. Vagnen fick torka över natten och dagen därpå skjöt jag den med Tamiya X-8 (Lemon Yellow) med lite XF-7 (Flat Red) i.
IRL är den lite mer orange-gul än på bilden, vilket var vad jag eftersträvade.
|
|
|
Post by aj on Jan 28, 2007 21:13:08 GMT 1
Ytterligare ett till litet mästerverk i ditt Hornet diorama. Mina ögon njuter av ditt vädringshantverk. MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 28, 2007 22:23:39 GMT 1
Så här blev den med kabeln fastsatt och med en scratchad kontakt, typ ett tryne. Fattar inte att det ska vara så svårt att ta ett bra foto; blir bara reflexer och den gula färgen ser rätt annorlunda ut i verkligheten. Nåja, ni hajar. Nu har jag slut på ursäkter och har därför fortsatt på själva flygplanet igen och hoppas få detta bygge färdigt snart.
|
|
|
Post by Micke on Jan 28, 2007 23:25:12 GMT 1
Du är inte så dålig på att trolla i skala 48 du heller! Hot damn, vilken trevlig liten vagn!
|
|
|
Post by svinto on Jan 28, 2007 23:28:16 GMT 1
jag fattar inte hur du lyckas med detta...de e ju så grymt så jag blir alldeles till mig å sambon gnäller för att jag har suttit på detta forum sen jag slutatde jobba just för att följa detta otroliga bygget.... Klockrent!
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 28, 2007 23:44:24 GMT 1
Haha, hej svinto och välkommen till forumet. Jag blir lite generad av de fina kommentarerna, men måste "försvara" mig med att jag i stort sett inte gör något själv utan låter oljefärg/wash och Bruynzeel-pennor och andra fuskprylar jobba åt mig. Dock har jag inte lyckats träna dessa tillbehör och verktyg att bygga ihop mina modeller medan jag själv är på jobbet, men tids nog ska det gå! Mvh /Mattias
|
|
|
Post by Krilleman on Jan 29, 2007 7:43:21 GMT 1
Inte behöver du "försvara" dig Matte. Det ÄR snyggt. Jag imponeras fortfarande av vagnens gulfärg. Sen har du ju fått till "gummifärgen" på däcket riktigt vacker.
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 5, 2007 0:26:11 GMT 1
Igår ruttnade jag på Hornetens cockpit-huv för femtioelfte gången och därför klippte jag isär den i skarven mellan främre och bakre delen av huven. Blir nog lättare att besegra fastlimningen av den på det sättet. För att lägga till något roligt i cockpit så drömde jag ihop något om att piloten kan behöva ett paraply/parasoll som hålls över honom när han sitter och jäser i väntan på att Gordon ska tända Batman-signalen. Därför byggde jag ett paraply som blev rätt dåligt. Får nog göra om det, alternativt lägga det i cockpit på så sätt att man inte ser så mycket av hur halvdant det blev. Kanske blev lite långt också (96 skala-centimeter).
|
|
|
Post by svinto on Feb 5, 2007 0:45:16 GMT 1
J***** jag tror jag svalde tungan! ddddddddddd de där va......ja jag kan inte få fram ord längre...... KANON! de blir som sagt va bara bättre å bättre
=)
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 10, 2007 13:18:29 GMT 1
|
|
|
Post by newsoft on Feb 10, 2007 13:50:57 GMT 1
Otroligt! Jag måste börja dricka mer vin.
|
|
|
Post by Micke on Feb 10, 2007 14:51:20 GMT 1
*Jubel och visslingar* Otroligt snyggt scratchbygge.
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 10, 2007 16:40:00 GMT 1
sweeet
|
|