|
Post by Force on Feb 9, 2007 19:45:29 GMT 1
Jag ser att du trampar på vidare i ullstrumpan...det blir ju bara för oootroligt snyggt. ;D
[glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|
|
Post by newsoft on Feb 9, 2007 20:01:59 GMT 1
Micke, du nämnde att du ville ta dekaldesignern i örat. What's up with dat?
|
|
|
Post by Micke on Feb 9, 2007 23:19:38 GMT 1
Jaa... just det. Jo, det gäller dessa färgade sträck på nos, bakkrop och vingar. Om jag hade designat arket så hade dessa tre streck suttit ihop med backingfilm mellan. Då hade man per automatik fått rätt avstånd mellan sträcken OCH fått få skarvar på nos och bakkropp. Easy peasy, huh? Men inte Cutting Edge inte! De tyckte att det var smartare att separera de färgade sträcken... inte bara det. På nos och bakkropp fick man dessutom ett streck för höger och ett streck för vänster sida av varje färg. Det blir alltså 12 dekaler bara för strecken på flygkroppen - Lägg till ytterligare 6 dekaler för strecken på vingarna. Ren och skär IDIOTI! Nu fick jag fula skarvar på ovan- och undersida samt något fladdriga avstånd mellan strecken. Det extraarbetet och hårslitandet hade inte behövts. Annars var dekalerna som sagt bra. tunna och fina. Reagerade fint på MicroScales "Set" och "Sol". /Micke
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Feb 10, 2007 20:57:47 GMT 1
MYCKET SNYGGT Micke!!! Hur blev det använde du någon sealer innan dekaleringen? Jag kan till viss del hålla med dig om problemen med enskilda dekaler för linjerna, men en backingfilm brukar ha tendensen att attrahera luftblåsor. Jag tycke att du har lyckats utmärkt att få linjerna raka och med ett jämt mellanrum. Jon
|
|
|
Post by Micke on Feb 10, 2007 21:38:08 GMT 1
Tack Jon! Nej, jag hoppade över sealer innan dekalering... Kanske lägger jag ett clearcote som avslutning men eftersom risken är stor att mycket av glansen försvinner så är jag tveksam... kanske om det dyker upp en produkt som är bra? /Micke
|
|
|
Post by aj on Feb 10, 2007 23:09:12 GMT 1
Dekaleringen ser ju suveränt bra ut, jämna mellanrum, ja attans bra Micke. MVH Anders
|
|
|
Post by Micke on Feb 17, 2007 13:07:40 GMT 1
RIP P-36Det som inte får hända har hänt... tidigare idag skulle min sambo dammsuga lägenheten. Jag skulle skulle skura golvet och var upptagen med att fylla skurhinken med vatten när jag får höra det omisskännliga ljudet av några hekto plast som träffar golvet. Ut från hobbyrummet kommer min sambo med resterna av min P-36. Stabben bruten, kroppen spräckt. inredningen lös. Vad säger man i en sådan situation? Jag tände tyvärr på alla cylindrar och lät min besvikelse och frustration gå ut över min sambo. Det var en olycka och hon är givetvis förkrossad. "Kan du inte laga den?" frågar hon. Kanske går det... men det kommer aldrig att kännas bra. Maybe it was just not meant to be...
|
|
|
Post by svinto on Feb 17, 2007 14:01:57 GMT 1
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!! fan va surt! de finns inte ord för detta!!!! NOOOOOOOOOO!!!!!!
|
|
|
Post by newsoft on Feb 17, 2007 14:19:46 GMT 1
KHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!! Jag lider med dig, och med din sambo.. Geez!!
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Feb 17, 2007 15:41:19 GMT 1
Du har verkligen mitt fulla medlidande - men det gäller bara att INTE ge upp...!!!! //Thomas
|
|
|
Post by Micke on Feb 17, 2007 19:54:12 GMT 1
Det känns litet som en vas man tappat i golvet - Det går att limma ihop den igen men det är inget man vill ställa fram på bordet när det kommer gäster.
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 17, 2007 20:51:09 GMT 1
*uff* Inga kondoleanser räcker en sån här gång. Jag har många gånger försökt föreställa mig hur det skulle kännas om ett av ens skötebarn skulle kraschas av katterna, sambon eller av Murphy, men det gör så ont bara man tänker på det så man klipper direkt. Huvva, Micke...
|
|
|
Post by aj on Feb 17, 2007 21:08:16 GMT 1
Ohh, tungt besked. Å andra sidan så har du nu världens läge att köpa in massor med byggsatser, oavsett pris o storlek. Din sambo har nog inga invändningar mot det just nu. För att förlänga inköpstiden, så rekomenderar jag att du varje lördag nerlägger en krans på "haveriplatsen", knäböj och mummla något obegripligt, kläm gärna fram en tår om så går. Inget ont som har något gott med sig. MVH Anders
|
|
|
Post by Micke on Feb 17, 2007 23:32:15 GMT 1
ROTFL!!!!! ;D ;D ;D Tack AJ! Det var precis vad som behövdes just nu.
|
|
|
Post by Force on Feb 18, 2007 10:43:00 GMT 1
NEEEEEJ!!! ...Jag lider med dig Micke ...och givetvis även med Jessica för jag förstår att hon är förkrossad över detta. Olyckan kan vara framme när som helst, men detta känns verkligen surt. Denna situation är självupplevd...och med lite fler modeller...men då var det jag som klantade mig, fördelen då var att min ilska/besvikelse/frustration inte kunde gå ut över någon annan än mig själv...men en rejäl ramsa högljudda fula ord slank ur min mun ändå. Snacka om att man tappar sugen på just den modellen...men göm den längst ner i "to do" högen och låt den "jävla av sig" ett tag så kanske du någon gång i framtiden tar tjuren vid hornen och reparerar och färdigställer den...vem vet. Men mitt i allt detta elände var Anders tips riktigt bra. ;D ;D ;D [glow=limegreen,2,300]FORCE[/glow]
|
|