|
Post by Braemp on Feb 18, 2007 12:08:18 GMT 1
Verkligen verkligen tråkigt.
Lider med dig och din sambo.
Men som sagt, den kan ligga och djävlas till sig ett slag. Kanske du kan använda delarna till att göra en grymt snygg bagrund till pilotfiguren?
|
|
|
Post by Micke on Feb 18, 2007 12:08:38 GMT 1
Tack för allt vänligt deltagande. Jag ska göra som Force säger och låta den "jävla av sig" ett tag. Redan idag känns det bättre och tankar om renovering har börjat ploppa upp i huvudet. Nu hoppas jag att ni andra fortsätter att bygga och lägga ut bilder här på forum. Jag BEHÖVER tanka inspiration!!! /Micke
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 18, 2007 12:20:05 GMT 1
Jag vill bara citera Nils Poppe " tappa inte sugen, världen är full av tappade sugar"
Lider med er båda
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 18, 2007 12:29:36 GMT 1
Fan vad bedrövligta att nått sånt skulle hända. Men om inte skadorna är oreparerbara så tycker jag verkligen du skall ge dig på att reparera den.
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Feb 18, 2007 16:39:12 GMT 1
Det GÅR faktiskt att reparera det mesta. Jag råkade ut för samma sak för några år sen (men jag var själv helt vållande) då jag spikade väggreglar till min sons nya rum. Det var bara det att på andra sidan väggen hade jag min modellsamling (I garaget) och när jag tog i med full kraft för att spika några motsträviga reglar så hördes det DÄR ljudet... Det var mina två Viggendioraman som hade farit i golvet - KATASTROF !!! -men de fick ligga och "jävla av sig" ett tag och är nu i det närmaste återställda. Det enda som inte gick att renovera var en Reheat otoetsad stege till den ena av modellerna. Så Micke ! Ge inte upp tanken på renovering så småningom. Diorama före. Diorama efter.
|
|
|
Post by Micke on Feb 19, 2007 1:07:56 GMT 1
Tack för all uppmuntran! Jag har nu glädjen att meddela: She's ALIVE!!!Bilden är tagen efter några timmars arbete vid byggbordet idag. Jag insåg att det skulle vara omöjligt att påbörja något annat projekt utan att först försöka rädda damen från hennes oblida öde. Vid en närmare besiktning visade det sig att 90% av skadorna var ganska lätt åtgärdade. Sprickan på kroppens undersida är fortfarande kvar... men eftersom den inte syns om man inte vänder på flygplanet så får den vara kvar tillsvidare. /Mik
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Feb 19, 2007 1:20:41 GMT 1
GRATTIS TILL "ÅTERUPPLIVNINGEN" !!!! Det gläder verkligen ett gammalt modellbyggarhjärta att få återse damen vid så god vigör efter vad hon har varit med om.
//Thomas
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 19, 2007 1:54:42 GMT 1
Tur att du skipade DNR
|
|
|
Post by svinto on Feb 19, 2007 10:43:51 GMT 1
vilken lättnad attt "The Lady" Is alive
|
|
|
Post by DCycle on Feb 19, 2007 11:57:55 GMT 1
*Gnuggar defibrillatorn* CLEAR!!!
Härligt att se att projektet är igång igen! Måste nog varit bästa lösningen för husfridens skull!
|
|
|
Post by newsoft on Feb 19, 2007 13:22:10 GMT 1
Fan, vad gött att se! Spelar ingen roll om hon är lite skadeskjuten. Hon är ändå en fröjd för ögat.
|
|
|
Post by aj on Feb 19, 2007 21:01:31 GMT 1
"Fågel Fenix" ! MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 19, 2007 22:57:27 GMT 1
Ryktet om dess död är betydligt överdrivet, tycks det mig. I sanning en remarkabel återuppståndelse efter ett likaledes spektakulärt avdagatagande. Way to go, bro'!
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Feb 20, 2007 0:33:10 GMT 1
Myyycket tråkigt att den åkte i golvet! Vet precis hur det känns.. Tappade min HC 1/48 vampire i golvet..lagade den..satte mig på den..lagade den..men den jävlar av sig i skåpet fortfarande..dock lite skevare än tidigare Jag tror du gjorde klokt i att sätta igång att fixa den direkt..annars blir garderoben full av lik Ibland är det allt konstigt att man lyckas hålla gnistan uppe
|
|
|
Post by newsoft on Feb 11, 2009 1:12:13 GMT 1
|
|