|
Post by Tandapan on Apr 19, 2010 12:08:07 GMT 1
Cleant å fint! ;D Kul att du har kommit så långt. Snart får du börja på något nytt. ...eeheehehehe, eller fortsätta med Tigercaten och sedan med SLUF:en... ;D
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 29, 2010 7:58:58 GMT 1
Ryktet om detta bygges död är betydligt överdrivet. Ska försöka fota lite eftersom jag i alla fall i stort sett är färdig med att bygga Kettenkraden som ska dra Dorniern. Förhoppningsvis kan det bli lite målning på flygplanet i helgen.
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 3, 2011 13:14:29 GMT 1
|
|
|
Post by Bengt on Apr 5, 2011 23:01:08 GMT 1
Jag fick ett tips av en målare en gång, 1:1-målare men ändå, att när man hade problem med svårmaskerade ställen så skulle man dra ett varv med underfärgen ovanpå maskeringen. Om det då kröp var det rätt kulör och fungerade som tätning inför nästa varv. Jag har visserligen inte provat det på modell ännu, bara i en knepig trappvinkel på Grubbe, men kan vara något att prova när det jäklas ordentlig.
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 9, 2011 6:21:04 GMT 1
Jo, Bengt, det var min intention att göra så men jag stressade på och struntade i det. Nu gick det ändå riktigt bra men vid liknande framtida maskeringsjobb kommer jag att göra som du beskriver.
Nu hoppas jag på att eventuellt få lite FF i påsk också för då borde jag kunna hinna vidare med det roliga jobbet - nötning, nedtoning och vädring. Tror jag ska använda uppljusade varianter av camo-färgerna samt oljefärgsduttar och grejor.
|
|
|
Post by lennart on Apr 24, 2011 6:45:45 GMT 1
Såg din Dornier på Stockholmsforumet tidigare,trodde först det var en "data animation" tills jag insåg att det faktiskt är en modell.Riktigt snygg,de knivskarpa övergångarna mellan färgerna lurade mina ögon totalt/Lennart
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 17, 2012 21:02:40 GMT 1
Yey! Nu är sista dekalerna pålagda. Ser fram emot försegling, vädring och annat jox. Ursäkta den dåliga mobilkamerabilden.
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Jan 22, 2012 23:56:05 GMT 1
Ser riktigt bra ut Mattias! Kul också att du får tid att bygga lite. Jon
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 26, 2013 20:15:57 GMT 1
Nu har det tillkommit en olje-wash i panellinjerna på undersidan och även stabilisatorerna har fått en sådan. Behöver nog tonas ned lite men det är kul med de "streaks" man kan få till med oljefärg. Bilderna är för övrigt tagna med den nya ringbelysningen till makro-objektivet:
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 27, 2017 22:46:42 GMT 1
Jehopp, idag blev den klar. Påbörjad i september 2009 och färdigställd i mars 2017. Ingen kan ju anklaga mig för att stressa i alla fall...
|
|
|
Post by scratta on Jan 5, 2018 11:14:24 GMT 1
|
|
|
Post by lebovsky on May 23, 2018 9:34:23 GMT 1
Åh ja. Jag förstår denna mani. Jag var tvungen att ta ett lån för att samla alla krigsleksaker. Även om lånet var på ganska bra villkor. Det beror på att det finns en webbplats med hela lånet över hela landet utan uc
|
|