|
Post by Krilleman on Nov 19, 2008 8:37:44 GMT 1
Jag har nu kommit igång med att bygga men det är för tidigt för att jag vill lägga ut några bilder. Men jag kan avslöja några detaljer: - WWII - Europa - Markgående Fast det kanske inte var nån överraskning precis. Har suttit och funderat i vilken miljö jag skall placera modellen/modellerna. Just nu dras jag mellan stads eller skogsmiljö. Fortsättning följer...
|
|
|
Post by Micke on Nov 19, 2008 10:00:20 GMT 1
Exciting!
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 19, 2008 13:03:57 GMT 1
|
|
|
Post by Bengt on Nov 19, 2008 13:20:05 GMT 1
Kul med fler som krupit fram ur hiberneringen. Stads- eller skogsmiljö? Kör förort så får du bådadera.
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 19, 2008 20:32:59 GMT 1
Såja, nu har jag riktigt kommit igång med bygget trots att jag inte haft så värst mycket byggtid. Sitter för närvande med den tristaste delen i de flesta markgående byggen. Bilderna avslöjar vilket stadium det är. (torrpassat) Nån som kan lista ut vad som byggs? Jag har nu hittat hur jag skall lägga upp scenariot. Det blir i landsortsmiljö på sommaren. Komemr att köpa en byggnad och tre lådor gubbar/tillbehör från Verlinden. Blir nog en beställning i delar där första sker på tisdag vid löning. Fortsättning följer...
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 19, 2008 20:46:38 GMT 1
AFV Clubs Tiger 1 Late? Hehe, läste texten som står präglad i "badkaret". ;D
Coolt, Krille. Torsionsfjädring FTW!
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 19, 2008 21:25:32 GMT 1
Damn it! Skulle sett det och blurat. Men du har så rätt min käre Mattias. Jag bygger alltså AFV Clubs Tiger I Late version, Michael Wittman version som jag bytte till mig av Brämpa för nått år sedan. Har inte byggt en Tiger I på 20 år så det skall bli intressant att bygga en "på riktigt" och inte på 2h som förra gången. Planen är att bygga ett diorama som utspelar sig under D-day. En tiger står vid sidan av vägen och håller på att repareras/servas av en del av besättningen. Andra halvan gör nått annat (har inte bestämt vad ännu). Vid sidan av vägen står en sönderbombad lada/uthus. Bakom hörnet på denna , ur synhåll för tyskarna, står några U.S paratroopers med dragna vapen redo att angripa stridsvagnsbesättningen. På köplistan finns alltså: - Huset (verlinden) - Motor till tiger 1 ( -" -) - Besättningsmän (- " -) - ej bestämda vilka gubbar jag skall använda. Finns flera alternativ. Fortsättning följer...
|
|
|
Post by Micke on Nov 19, 2008 21:36:45 GMT 1
Ohh! Alltid fett med en Tiger. Det här ska bli spännande att följa.
/M
|
|
|
Post by Braemp on Nov 19, 2008 21:55:32 GMT 1
Yawza krille, bra ide där med fallskärmsjägarna ger liksom en ytterligare dimension till storyn. King att du plockat fram den modellen, det enda som var trist med den var ju avsaknaden av zimmerit
Motor till tiger kan jag ha liggandes nånstans, tamiyas gamla.
Om jag inte minns helt galet tror jag att det låg ett atak-ark i realådan på hobby bokhandeln när jag var in där igår. ska checka det
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 20, 2008 6:05:34 GMT 1
Tackar, tackar. Dessa saker hade jag tänkt dioramat skulle inehålla: eller Har inte riktigt bestämt mig vilka figurer det blir för resten av besättningen men troligtvis nån där de slappar/planerar eller liknande. Låter trevligt Lars. Förresten, vad använde du till Zimmeriten du gjort? Testade med Tamiyas putty men det blev inte lika bra.
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 20, 2008 10:14:04 GMT 1
Tror det lutar åt dessa figurer också.
|
|
|
Post by Braemp on Nov 21, 2008 17:40:52 GMT 1
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 23, 2008 19:51:52 GMT 1
Har byggt klart lite smågrejer. Skall köpa spackel till veckan så jag kan göra zimmeriten på de delar av vagnen som Brämpa inte redan preparerat. Lite gjort iaf:
|
|
|
Post by Micke on Nov 24, 2008 15:14:18 GMT 1
Det där ser riktigt lovande ut. Blir alltid sugen på att hugga tag i en markkkrypare när jag ser dina och Brämpas alster... nåja, någon gång... kanske.
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 25, 2008 20:05:04 GMT 1
|
|