|
Post by newsoft on Sept 27, 2007 21:37:23 GMT 1
Du har fått till en suverän nyans av RLM 02 också. Tamiyablandning?
|
|
|
Post by aj on Sept 28, 2007 19:42:56 GMT 1
Jepp, alltid Tamiya. 1 del. XF - 22 1 del. XF - 49 2 del. XF - 2 MVH Anders
|
|
|
Post by Micke on Sept 29, 2007 16:14:46 GMT 1
Intressant Anders. Själv har jag just införskaffat Gunzes RLM 02 och förvånats över hur väl den överenstämmer med "officiella" färgchip på 02:an. Din blandning är 'spot on' i mina ögon.
|
|
|
Post by aj on Sept 30, 2007 22:23:53 GMT 1
Sista uppdateringen på ett tag. Skall ängna mig åt pappslöjd, en brandstation i skala 1/43. Svärfar är en gammal brandman som vill ha stationen till några av hans modellbrandbilar. Återstår massor av spacklande och slipande arbete. Passformen kring nospartiet är ganska dålig, trots att det är en Tamiya. Några bilder: Skar av och sänkte rodren bak. Slutligen, är lite osäker på om denna maskin hade de yttre kanonerna på plats. Är det någon på detta forum som kan bekräfta att "Brunos" maskin hade 4 st kanoner i vingarna. Enligt dekalbeskrivningen = 4 kanoner. MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 1, 2007 18:31:45 GMT 1
Juvel? Jawohl!
|
|
|
Post by Micke on Oct 2, 2007 0:11:23 GMT 1
Slutligen, är lite osäker på om denna maskin hade de yttre kanonerna på plats. Är det någon på detta forum som kan bekräfta att "Brunos" maskin hade 4 st kanoner i vingarna. Enligt dekalbeskrivningen = 4 kanoner. Har Kageros böcker om JG26 på G, annars kanske Bengt vet? /M
|
|
|
Post by Bengt on Oct 3, 2007 18:54:52 GMT 1
Så snart jag återkommer till hemmabasen ska jag kolla om jag har någon info om detta, var så säker.
|
|
|
Post by aj on Oct 11, 2007 22:56:48 GMT 1
Har hämtat mig från nubbningen och återgått till beprövad bottenplattatillverkning, rosa markskiva, 3 cm tjock. Papyduren på plats. Det enda som kan hända nu är att katten får tag i frigoliten med klorna. Slänger in en bild på pappslöjden som bonus. MVH Anders
|
|
|
Post by newsoft on Oct 12, 2007 9:14:17 GMT 1
Hahaha!!! Cat in a box!! Underbar bild! Fick plötsligt lust att plocka fram mina gamla leksaksbilar från barndomen och börja leka med dem dessutom.
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 12, 2007 11:24:07 GMT 1
Haha, fin bild där. Papydur... Det där ordet påminner mig om en sång vi tvingades sjunga på mellanstadiet, om en pudel som hette Pompidou. Tror den var hämtad från en bok som hette "Nalles Poesi" och jag avskydde och avskyr den fortfarande. Bra material att göra dioramaplattor av dock.
|
|
|
Post by Micke on Oct 12, 2007 14:13:34 GMT 1
Hehe! Hur får du katten att ställa upp på sånt? Intressant kartongbygge. Påminner mig om att jag en gång på nätet hittade en pdf-fil med en hel flygplats för kartongbygge. Tyvärr bara i 1:72 men ändå. Kanske går den att skala up? OM jag nu minns var jag har den! EDIT: Den var i skala 1:144 - www.tomtom-net.de/resources/cardmodel/hangar/hangar_f.htm
|
|
|
Post by aj on Oct 12, 2007 16:00:42 GMT 1
|
|
|
Post by aj on Oct 24, 2007 20:37:03 GMT 1
Skam den som ger sig o tredje gången gillt. Papydur + frigolit var ingen bra kombination. Så jag provade med ram från Classe, 18 x 24 cm. Limmade fast glasskivan i botten av ramen med epoxylim. Limmade sedan på en korkplatta ovanpå glaset, finspackel och gräspulver. Plastark som betongbana. Inget elände har hänt på 48 timmar, kanske, kanske funkar det. Ska på med lite mer gräs och därefter nedtoning med färgspruta och torrborstning. MVH Anders
|
|
|
Post by Micke on Oct 24, 2007 21:19:59 GMT 1
Tycker att det ser riktigt bra ut. Jag går själv i tankar om att ställa min Arado på ett gräsfält och jag vill inte att det ska se ut som att jag använt en järnvägsmatta. Det du har gjort är nära min egen vision... men jag tänkte göra underlaget litet blötare och mera uppkört efter hårda landningar.
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Oct 24, 2007 22:01:56 GMT 1
Läste på nån sida om att använda kaffe och blanda med lim eller om om det var spackel..men det kanske blir alltför "lerigt"
|
|