|
Post by newsoft on Jan 25, 2009 21:07:42 GMT 1
Oj! Vad är detta? Jag har återuppväckt en gammal mumifierad tråd eftersom jag i helgen har fått tillfälle att bygga litet. Byggde ihop kroppshalvorna och satte i den färdiga cockpiten. Insåg då ganska snabbt att man knappt ser något av inredningen i vilket fall som helst. Sedan limmade jag de övre vinghalvorna mot flygkroppen för att försöka minimera skarvar och mängden spackling. Snabbmålade även motorn och monterade ihop den. Det är en förbaskat trevlig liten byggsats att bygga OOTB.
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 27, 2009 11:56:04 GMT 1
Det ska tilläggas att Daniels snabbmålade motor ser attans bra ut. Gick på ett kick och blev väldigt effektfullt.
|
|
|
Post by Micke on Jan 27, 2009 12:41:16 GMT 1
Mums! Det ser riktigt bra ut Daniel. I brist på egna framsteg glädjs jag oerhört åt dina.
|
|
|
Post by newsoft on Feb 8, 2009 17:07:25 GMT 1
Så har vi då haft en trevlig bygghelg. Jag trodde att jag skull hinna komma till målningen men det har mest blivit till att slipa och putsa och ännu mer slipa. Fick en ganska otäck glipa framför cockpit. Här har det varit ovärderligt med Micro Mesh-kittet och nagelpolerklossen från Hennes & Mauritz Här är motorn som jag slängde ihop på en kvart-tjugo minuter hemma hos Krilleman. Bygger jag en till så skall jag kapa den lilla klacken på växellådshuset så det blir lättare att passa in positionen på stötstängerna. I övrigt är det ju en fin liten motor som jag idag insåg kommer att synas ändå, då den varianten jag bygger inte har luftkylaren framför. Det här lilla luftintaget ställde också till lite huvudbry. Eller, det var snarare så att jag hade klantat mig och glömt att ta upp ett hål för denna innan jag limmade fast underdelen av vingen. Nu fick jag slipa bort piggen och passa in efter ögonmått. Som att bygga ukrainsk kortserie. En annan sak man kan slita sitt hår över är de separata vingspetsarna som Hasegawa har gjort. Detta för att kunna släppa tidiga och sena modeller. Passformen är ju helt okej och man har lagt skarven i en panellinje men den fortsätter tyvärr ut på skevrodret som var klätt med duk. Blir till att slipa mer. Dit har jag inte kommit än. Här är Jons projekt:
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 8, 2009 17:20:53 GMT 1
Härligt. Måste vara drygt med allt slipande men när det sedan är klart kan jag tänkamig att det blir roligare.
|
|