|
Post by Bengt on Aug 7, 2006 13:26:09 GMT 1
"drink and build", vem har påstått det? Jag tänkte på ROMmar-rikets befästningsverk mot Skottland.
|
|
|
Post by Micke on Aug 7, 2006 14:00:53 GMT 1
Ahh...!!! Sorry, my bad! ;D
|
|
|
Post by Tandapan on Aug 7, 2006 14:09:22 GMT 1
Självklart är det en parafras på "Coffee Talk" med Linda Richman från SNL. ;D Underbara sketcher som jag och min bror brukar vara de enda som skrattar åt, men er kan man ju lita på. "Talk amongst yourselves, talk amongst yourselves..." ;D Edit: Glömde säga att P-36:an ser mycket bra ut. Visst får den följa med till mötet på fredag?
|
|
|
Post by Micke on Aug 7, 2006 15:10:22 GMT 1
Jovisst. Den åker med! Är det någonting annat som någon vill att jag packar med i väskan? Det är förvisso inte långt hem om vi kommer på något under mötet. När det gäller SNJ är detta en av mina absoluta favvisar: snltranscripts.jt.org/93/93rherlihy.phtml ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Tandapan on Aug 7, 2006 17:28:43 GMT 1
Men söte nån, hur kan jag ha missat den där sidan? Chris Farley är ju så galen. Gissar att du har "Best of Chris Farley"-filmen redan men om inte, så kan jag ordna den. Hittade raskt en av mina favoriter: snltranscripts.jt.org/93/93breal.phtmlAnnars är ju Sprockets grymt bra. Men vad jag OT:ar...
|
|
|
Post by Micke on Aug 8, 2006 11:44:32 GMT 1
Någon "best of Chris Farley" har jag inte... tar tacksamt emot om du kan fixa? Ingen fara med OT-andet. Jag är inte direkt oskyldig själv.
|
|
|
Post by Tandapan on Aug 8, 2006 14:38:12 GMT 1
Påminn mig på fredag så ordnar vi det!
|
|
|
Post by Micke on Jan 9, 2007 15:16:21 GMT 1
Igår bestämde jag mig för att återuppta arbetet med MPMs Curtiss P-36A. Den har "jävlats av sig" länge nog nu. Det är konstigt, när man tittar på problemet som gjorde att man la ifrån sig modellen för några månader sedan så ser det inte alls så jobbigt och illa ut som det gjorde då. Visst, jag måste återskapa några panellinjer och nitar som försvunnit under spackel och slipning, men det är inget stort jobb. Jag har också bestämt mig för att skippa Alclad och istället köra olika varianter av Tamiyas sprayburkar. Fortsättning följer.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 9, 2007 16:39:32 GMT 1
Har hört mycket bra om AS-12-burken. Speciellt om du för över färgen till färgsprutan. Skall testa det på Hayabusan.
|
|
|
Post by Micke on Jan 10, 2007 13:06:54 GMT 1
Då var det dags för litet bilder igen. Tråkigt moment just nu - mest spackel och slipning men jag tänkte dokumentera i allafall. Första bilden visar hur det såg ut när jag lämnade byggsatsen i augusti-06. Igår slipade jag klart och ersatte sedan den ram som sitter runt vingens halkskydd. Jag maskade av området med tejp och byggde upp en ny ram med Hagströms bilspackel. Tejpen togs bort på en gång innan spacklet hunnit torka. Samma på andra vingen. Här var jag också tvungen att göra en ny inspektionslucka i card. Sen var det dags att fylla hylsutkasten och kanonportarna. Eftersom spackel bara sjunker undan och jävlas så gjorde jag pluggar av PC och gjutstam. (Jag kunde ha använt milliput men jag orkade inte knåda upp en klump). Efter slipning. Vissa luckor skulle också bort när man bygger en P-36A. Jag testade att fylla linjerna med Mr Surfacer och sedan torka bort överskottet med T-röd. Funkade över förväntan. Vi får se hur det blir när jag grundar. Slut för denna gång. /Micke
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 10, 2007 13:25:25 GMT 1
Oj, oj... Väldigt imponerande må jag säga. De där listerna blev ju för vansinnigt bra. Detta bevisar bara ytterligare Håkans berömda tes om att modeller måste ligga och "jävla av sig lite" emellanåt. Känns som jag har slipat Surfacer en hel del i onödan på Horneten i stället för att använda T-röd... Man lär så länge man har en lever.
|
|
|
Post by Micke on Jan 10, 2007 13:31:00 GMT 1
All kemi som inte angriper plasten är guld värd.
|
|
|
Post by Micke on Jan 14, 2007 18:55:35 GMT 1
*Insert heavy profanities* Kortgjutna roderbalanser. Inte kul alls. 1 timma senare med hjälp av Kalles Kaviar har jag knåpat till ersättningar: This kit is fighting me all the way, but I'm fighting back. ;D
|
|
|
Post by newsoft on Jan 14, 2007 23:40:52 GMT 1
Ahh.. betydligt smidigare än originalet. Smart!
|
|
|
Post by Micke on Jan 15, 2007 0:06:21 GMT 1
... smidigare kanske, men jag var inte på humör att nytillverka grejor. Nåväl, vatten under bron. Nu sitter rumpdelarna på plats. Rodren litet ställda för att skapa litet intresse och bryta det statiska. Ett steg närmare.
|
|