|
Post by newsoft on Jul 5, 2006 21:21:17 GMT 1
Mjodå.. Jag har satt fast några bälten på stolen faktiskt. ;D Jag hoppas kunna lämna småpillandet snart och sätta ihop kroppshalvor och sånt.
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jul 10, 2006 11:11:58 GMT 1
OTROLIGT snyggt Micke - instrumentpanelen är ju helt outstanding !!! //Thomas
|
|
|
Post by Micke on Jul 10, 2006 11:32:02 GMT 1
Tack Thomas! Jag hade först litet dåligt samvete för att jag inte gjorde instrumentpanelen på traditionellt sett men efter en funderare och efter att ha sett era reaktioner här på forumet så inser jag att det inte spelar någon roll HUR man gör... huvudsaken är att resultatet blir bra.
|
|
|
Post by Micke on Jul 23, 2006 16:36:04 GMT 1
Jag har "AMSat" mig fram de senaste veckorna och med hjälp från Matte (blytråd - tackar!) fick jag till några av de många tändkablar som snirklar sig fram runt denna motortyp. Nu börjar det bli dags att plocka ihop alla "sub-assemblys" till ett helt flygplan.
|
|
|
Post by newsoft on Jul 23, 2006 18:17:30 GMT 1
Strålande! Ser fram emot slutmonteringen.
|
|
|
Post by Tandapan on Jul 24, 2006 12:11:00 GMT 1
Instämmer i Daniels fanfarer.
Den ser förbaskat bra ut. Vilken Humbrol-färg var det du hade använt till själva växellådshuset? Du berättade det för mig men eftersom jag lider av s.k. senildementi så förnekar jag att jag någonsin har hört det samt minns det inte.
|
|
|
Post by Micke on Jul 24, 2006 12:22:00 GMT 1
Det är Humbrol 87 - Rätt ur burken, med ett lager "Klar Polish" för glans.
Sedan bilderna togs har det tillkommit ett Pratt/Whitney-märke på kåpan. Märket är gjort efter samma metod som instrumentbrädan. Men jag skalade av en del av fotopapperat efter utskrift för att märket inte skulle bli så tjockt.
|
|
|
Post by Micke on Aug 5, 2006 15:45:08 GMT 1
|
|
|
Post by one0wonder on Aug 5, 2006 18:56:38 GMT 1
woooooooooow asså
|
|
|
Post by newsoft on Aug 6, 2006 15:34:21 GMT 1
Oowheee!! Me likey!
|
|
|
Post by Micke on Aug 6, 2006 22:46:06 GMT 1
Tack... er vältalighet gör mig alldelens verklempt.
Tala bland er själva ett tag medan det går över. Jag ska ge er ett ämne: Hadrians mur var varken Hadrian's eller en mur. Diskutera...
;D
|
|
|
Post by pebben on Aug 7, 2006 0:39:27 GMT 1
QUE? ? nåja till bygget nu när brädan sitter i så ser den ännu bättre ut om det är möjligt och motorn är ju bara warooommmm!!!!! dock tråkigt det där med passformen men det löser du säkert //pebben
|
|
|
Post by Bengt on Aug 7, 2006 1:37:27 GMT 1
Jadu Micke, jag visste att du gillade både rom och skotsk singelmalt, men här hade du visst lyckats kombinera de två. Den där underkanten på motorkåpan såg inte rolig ut, blir det att ta till ekonomiförpackningen på Hagmans bilspackel? I övrigt verkar du ha tvingat ihop skarvarna rätt ok, men jag förstår att du fått jobba.
|
|
|
Post by newsoft on Aug 7, 2006 9:43:57 GMT 1
Någon har suttit och tittat på en massa SNL.. ;D
|
|
|
Post by Micke on Aug 7, 2006 10:57:25 GMT 1
Man kan lita på dig Daniel! Självklart är det en parafras på "Coffee Talk" med Linda Richman från SNL. ;D I NEVER drink and build - The mere thought... Hagmans bilspackel: Orkar tyvärr inte cykla till Mekonomen, men skulle någon av er ha vägarna förbi där så plocka gärna en tub till mig.
|
|