|
Post by Micke on Jun 5, 2004 19:07:10 GMT 1
Efter 20 stycken sådana börjar man fråga sig: Varför var de tvugna att ha en gummikant på dessa #¤%$£ hjul!? Inte kul, men nu är det klart! Och bara ett behöver göras om!
|
|
|
Post by Krilleman on Jun 5, 2004 20:11:26 GMT 1
Det är hjulen och banden som är värst. det är så sköööönt att bygga nått på vanliga däck. ;D
|
|
|
Post by Force on Jun 5, 2004 20:33:33 GMT 1
Jag har då så tur att mina hjul oftast levereras svarta och inte behöver målas alls ;D Sen är ju tillome fälgarna separata och ofta kromade så det underlättar också en del.
[glow=limegreen,2,300]Håkan/FORCE[/glow]
|
|
|
Post by Micke on Jun 5, 2004 21:57:27 GMT 1
Idel uppmuntande ord... Nästa gång BLIR det en Puma.
|
|
|
Post by Bengt on Jun 5, 2004 22:43:29 GMT 1
Eller en Ferrari.
|
|
|
Post by newsoft on Jun 5, 2004 22:53:51 GMT 1
Jag kan rekommendera att testa en cirkelschablon.., eller cirkelmall eller vad det nu kallas. Måla alla hjul i lämplig gummifärg. Sedan är det bara att hålla dem med fingrarna mot det hål som passar, det finns alltid något som är lagom stort, sedan sprejar man bara. Lätt som en plätt.. och snabbt.
|
|
|
Post by Micke on Jun 5, 2004 22:55:56 GMT 1
Njae, vanliga bilar är vanligtvis osexigt för mig.
|
|
|
Post by Micke on Jun 5, 2004 23:09:29 GMT 1
Jag körde "svart spritpennametoden" istället - Det ser faktiskt helt ok ut so far.
Nästa gång ska jag nog prova cirkelmask - Mest för att kolla vilket som går snabbast.
|
|
|
Post by Micke on Jun 5, 2004 23:19:03 GMT 1
Så ser det ut för tillfället (ursäkta "kameran")
|
|
|
Post by Krilleman on Jun 5, 2004 23:30:53 GMT 1
Looking Goood!!! De ser ju riktigt fina ut. Keep up the good work.
|
|
|
Post by Force on Jun 5, 2004 23:53:02 GMT 1
Ja för sjutton, det ser bra ut Micke. Vad är det dom brukar säga!? "No pain no gain". [glow=limegreen,2,300]Håkan/FORCE[/glow]
|
|
|
Post by newsoft on Jun 5, 2004 23:59:27 GMT 1
Vad är detta? Har alla börjat knapra amfetamin, eller har jag hamnat i annan dimension där tiden följer andra lagar??? Ett hyperbyggande utan like. Snart verkar alla producera minst två byggsatser per helg!? ;D
Men om resultatet blir så här bra tycker jag ni skall fortsätta med uppåttjacket.
|
|
|
Post by Braemp on Jun 6, 2004 20:19:18 GMT 1
Jag håller med newsoft, det verkar skumt det här. Men vad det än är som drabbat stan så hoppas jag det fortsätter.
Om hjulen kan jag bara säga WOOOOoooo.... så snyggt har jag aldrig fått till det. Men spritpenna sadu?? lär mig.
Men bara för att göra dig lite ledsen så ska det vara gummi på drivhjulen också. Eller ska det det ?? nu vart jag plötsligt osäker men på storebror 251 är det ialla fall det.
Nu måste jag hem ocjh kolla i böckerna
|
|
|
Post by Micke on Jun 6, 2004 21:25:55 GMT 1
Yikes! Ska det vara gummi på de taggiga delarna? Jag har dåligt med referenser som du förstår och Dragons målningsanvisningar är litet... knapphändiga.
Berätta gärna vad du lyckas luska fram.
Måla med spritpenna var faktiskt ganska enkelt: Jag målade förs väghjulen helt grå, sedan tog jag de hjul som hade hål i navet och satte en rund tandpetare i detta hål. Därmed kunde jag rotera hjulet kring sin egen axel (för att hjulet skulle snurra lättare, lät jag det rulla på en liten kullagerkula som jag hade liggande). Slutligen var det bara att ta en permanet spritpenna (fine tip) och hålla mot hjulet medan jag roterade tandpetaren.
På de hjul som inte hade hål i navet använde jag ett rör (topz pinne) som passade utanpå hjulets nav.
Enda svårigheten med denna metod är att man bör måla hjulet i en enda rörelse eftersom spritpennan löser upp sin egen färg (om du förstår vad jag menar).
|
|
|
Post by Braemp on Jun 6, 2004 22:30:20 GMT 1
jo tyvärr... på de rektangulära ytorna sitter är små gummiklossar, jag antar för att göra ekipaget lite tystare. Hittade bare en rätt kass bild men jag tror man anar vad jag pratar om.. Det taggiga delarna är nån sorts lager men jag tror inte att de är av gummi. Men vadå 22 hjul är väl inget... Det sitter ju en gummikloss på varje bandlänk också
|
|