|
Post by Micke on Jun 6, 2004 22:38:05 GMT 1
Tack Braempa! Fram med pennan igen! Nu såg jag att jag bör chippa gummikanterna också! //Micke Added:
|
|
|
Post by Bengt on Jun 7, 2004 0:43:44 GMT 1
Bara att ta fram trekantfilen och börja jobba. ;D
|
|
|
Post by Micke on Jun 7, 2004 0:48:06 GMT 1
Till chippningen, menar du? Nja, jag tänkte nog hitta på något mer tidsbesparande - Typ; Grovt sandpaper!
|
|
|
Post by Braemp on Jun 7, 2004 8:09:00 GMT 1
Wow, mickes spritpennemetod verkar vara helt genialisk. det verkar vara lättare att kontrollera speciellt för mig som brukar drabbas av parkinsons när jag ska till att måla detaljer. Vad gäller chippade hjul, jag antar att ni menar gummit? Efter att ha studerat min gamla skoter och traktor har jag konstaterat att gummit lossnar i stora bitar. Jag brukar inte vara speciellt finkänslig vid detta arbete utan sliter fram kniven och sprätter loss plasten. Effekten blir mycket realistisk och det går snabbt. Men man bör göra detta jobb innan man målar alla 20 hjulen
|
|
|
Post by Micke on Jun 7, 2004 10:45:14 GMT 1
Jag var rädd för att du skulle säga det! Oh well, idag har jag byggpaus (=städdag), kanske hittar jag på en lösning på chippandet av gummikanterna medan jag dammsuger. ;D
|
|
|
Post by Micke on Jun 7, 2004 18:52:35 GMT 1
Hmm... Jag tänkte rasp, men så hade jag ingen rasp utan provade med ett revben... förlåt RIVJÄRN ska det vara - Det funkade faktiskt ganska bra! Jag återkommer om detta så snart jag exprimenterat vidare och har bilder att visa. TTFN
|
|
|
Post by Bengt on Jun 7, 2004 19:12:38 GMT 1
Nu får du hålla koll på synonymerna Micke revben = hustru, sambo eller motsvarande (jfr. "Eva, Adams revben") rivjärn = svärmor (jfr. Julia Ceasar) Helt oallvarligt.
|
|
|
Post by Micke on Jun 7, 2004 19:23:34 GMT 1
*Skrattar*
Vilketsom duger! Huvudsaken att hjulen blir bra! ;D
|
|
|
Post by Micke on Jun 13, 2004 20:01:13 GMT 1
Det har varit lugnt på byggfronten för mig senaste veckan men nu har jag satt igång igen.
Jag orkar inte hacka i gummit på väghjulen utan nöjer mig med måttligt slitage - Hey! Min 253:a har just bytt sina väghjul eller så kom den nyss från frabriken! ;D
|
|
|
Post by Bengt on Jun 13, 2004 21:28:10 GMT 1
Helt riktigt. Det går alltid att hitta en anledning till att göra eller inte göra vissa saker.
|
|
|
Post by Micke on Jun 13, 2004 23:06:51 GMT 1
Ändå känns det alltid som en förlust när man kommer till den insikten
|
|