|
Post by Micke on Sept 27, 2007 14:55:41 GMT 1
Ja, du läste rätt. Efter ett antal försök har jag äntligen lyckats ro iland ett avtal som ger oss en möteslokal fram till årskiftet. Kort period kan tyckas, men jag tror det blir lagom som testperiod. Det rör sig om ett rum i en källarlokal Öst på Stan med ett "ovalt, avlångt bord som rymmer 20 pers". Kaffebryggare finns. Lokalen ligger i LO-huset. Frågor på detta? /M
|
|
|
Post by one0wonder on Sept 27, 2007 15:43:46 GMT 1
SWEEET Är det egen ingång? Kostar det något, ordet avtal dök upp i texten? Hur ofta har vi rätt att vara där? Delar vi lokalen med andra? vetgirig
|
|
|
Post by Micke on Sept 27, 2007 16:20:11 GMT 1
Svar till signaturen "vetgirig":
- Vet ej om lokalen har egen ingång men jag ska ta reda på det.
- Priset verkar, av nepotistiska orsaker, bli mycket förmånligt. Ordet "avtal" användes mest för att verka snobbig.
- Lokalen är en allmän möteslokal. Vi får använda den hur ofta vi vill fram till årsskiftet. Men vi måste boka den, hämta nyckel, osv. Detta är alltså i huvudsak en lokal för mötesträffar - Inte en lokal som tjänar som extra byggrum.
Fler frågor?
|
|
|
Post by one0wonder on Sept 27, 2007 17:22:23 GMT 1
kylskåp?
|
|
|
Post by Micke on Sept 27, 2007 17:41:22 GMT 1
Vet ej.
Ska ta med kameran när jag besöker lokalen (är förkyld just nu) och dokumentera faciliteterna.
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 27, 2007 18:34:20 GMT 1
Lysande, helt lysande!
|
|
|
Post by Micke on Sept 27, 2007 21:05:20 GMT 1
Kostar GRATIS, fick jag just veta. Och det var inte lönt att jag prutade. /M
|
|
|
Post by newsoft on Sept 27, 2007 21:33:36 GMT 1
När bokar vi första träffen? Åsså kan man ju parkera på jobbet.. Hihi, så lägligt. Detta var suveräna nyheter!
|
|
|
Post by newsoft on Sept 27, 2007 21:35:13 GMT 1
Förresten, en fråga: Hur sent får man vara där? Vi tenderar ju att bli nattsuddare ibland.
|
|
|
Post by Micke on Sept 27, 2007 21:43:41 GMT 1
Tänkte väl att en Vattenfallare skulle gilla läget. Jag har inte fått några förhållningsregler om nattsuddande, men jag antar eftersom det är en källarlokal utan hyresgäster ovanpå (under kvällstid) att vi kan stöka på till korna kommer hem.
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 27, 2007 21:58:49 GMT 1
YES!!!
|
|
|
Post by Bengt on Sept 28, 2007 15:51:57 GMT 1
Suverän nyhet att komma hem till!
|
|
|
Post by Micke on Sept 29, 2007 15:35:44 GMT 1
Ja, det låter ju som om ni skulle kunna tänka er att träffas i denna lokal. Återstår bara att hitta ett datum som passar.
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 6, 2007 15:58:32 GMT 1
Micke och jag var och tittade på lokalen och jag passade på att dra några foton. Lite bildintensiv post detta, men det är liksom poängen med den också... Står man inne på innergården och tittar ut mot Kungsgatan ser man baksidan på Länsstyrelsens hus: Så här ser entrén ut: Här är den stora möteslokalen: Här är den mindre och kanske för våra ändamål mer passande lokalen: ...och köket: En annan vy av köket: Relaxavdelning: Sammantaget en mycket fin lokal som Micke har spanat fram. I det stora rummet skulle det ju rent av gå att ha en utställning... I det mindre rummet räknade vi fyra eluttag (dubbla). Belysningen var kanske inte helt optimal men den går förstås att förbättra om man tar med sig några lampor. Dessutom var det OK att vi även bygger i lokalen (!) men detta naturligtvis förutsatt att vi skyddar bord- och golvytor. Vi får göra ett test och se om det luktar lösningsmedel dagen efter en byggsession och gör det inte det, är det grönt ljus. Det fanns även en VHS-video med TV, vilket ju aldrig är fel. Köket var verkligen kanonfint och innehåller nog all utrustning man behöver i sammanhanget. Fett med creds till Micke, ba'!
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 6, 2007 17:14:06 GMT 1
sauna? kyllä
|
|