|
Post by newsoft on Oct 6, 2007 17:34:14 GMT 1
ZOMG!!!! Det är ju sjuckt fint. Håller man sig bara till akrylmålning har jag svårt att tänka mig att deet skall lukta så mycket. När jag bygger hemma känns det nästan ingenting efteråt. Man kan ju spara sina Alclad-sessioner till hemmet. Ha! Så suveränt! Om vi nu skulle börja nyttja denna lokal undrar jag om deet finns möjlighet att hänga upp ett litet infopapper om UMBS så de vet vilka som är där och nördar runt. :-P
|
|
|
Post by Krilleman on Oct 6, 2007 19:51:39 GMT 1
Ser mycket bra ut.
Fördel för oss som jobbar på "Fallet" gratis parkering med motorvärmare 10 m bort.
|
|
|
Post by Micke on Oct 7, 2007 14:16:57 GMT 1
Tack Matte för en jättefin presentation av lokalerna! Kom på att vi glömde fråga Maria om parkeringsmöjligheter för våra mer långväga medlemmar, men det fixar jag via mailen. Kom igen nu gubbar! Visst blir ni sugna på ett möte?
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 7, 2007 20:21:30 GMT 1
Skiter björnen i skogen! Ska vi ta ett konstituerande möte här på nätet och fixa riktlinjer om saker som; vilken dag i veckan, hur ofta osv själv så är jag mycket sugen på möte då jag tyvärr inte kunde komma på föra
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 8, 2007 10:39:39 GMT 1
Jag är också andalusiskt taggad på möte. Allra helst ett byggmöte men möte i nästan vilken form som helst funkar. Huvudsaken är att det skramlas i gjutramar och att det luktar resin och nytryckta böcker o.s.v. ;D
Redan nu i helgen eller...?
|
|
|
Post by Micke on Oct 8, 2007 15:35:44 GMT 1
Nu har jag bokat lokalen för ett första möte/byggträff, Söndag 14/10.
Exakta tider följer.
|
|
|
Post by Bengt on Oct 8, 2007 17:57:49 GMT 1
'vitte! Sitter just nu i Andenes och skriver (googla på det så får ni se hur kul det är...).
Möteslokalen är hur perfekt som helst, jag kan lungt lämna mina enamelfärger hemma, tänkte ändå inte släpa med mej kompressorn första gången.
Men tajmingen - jeez, detta kolliderar big time! Jag ska pussla och fixa och försöka få till det, men det mesta av kommande helg är redan uppbokat. Vore väl själva f om jag skulle missa just detta möte. Nåja, optimist som jag är så tror jag att det går att lösa - vi får se.
|
|
|
Post by Micke on Oct 8, 2007 18:14:09 GMT 1
Lugn och fin nu, Bengt. Visst vore det kul om ALLA kunde komma på premiären men det är förstås en utopi. Förhoppningen är att vi ska hinna med flera byggträffar/möten innan nyår - Något av dessa måste väl även passa en upptagen globetrotter (nåja) som dig.
|
|
|
Post by aj on Oct 8, 2007 18:20:05 GMT 1
Min fru har rört sig i dessa lokaler och hon kan intyga att de är fantastiskt fina. Bra jobbat Micke ! MVH Anders
|
|
|
Post by newsoft on Oct 8, 2007 18:28:27 GMT 1
Kommer att jobba övertid under den dagen men vi är ju som bekant The Children Of The Night!!! (med Bela lugosi-röst), så visst passar det efter middagstid. ;D
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 8, 2007 18:45:51 GMT 1
mememe
|
|
|
Post by Micke on Oct 9, 2007 14:13:33 GMT 1
OK, planen så långt:
12.00 - Dörrarna öppnas och första kaffet bryggs. 17.00-18.00 - Middagspaus 18.00-00.00 - Kvällspasset.
Parkeringsplatser finns framför entrén för långväga besökare icke anställda av Vattenfall.
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 9, 2007 19:22:21 GMT 1
Intas födan i flock eller enskilt?
|
|
|
Post by aj on Oct 9, 2007 20:24:33 GMT 1
Jag ska försöka komma både före och efter middagen. Har en ponnyskötning söndag em. ute på Umetravet. Går det bra ? MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 9, 2007 21:16:20 GMT 1
Törs man hoppas på att du tar med dig Eduard's Bf 110 då, Anders?
|
|