gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Jan 6, 2010 19:10:59 GMT 1
Hej har börjat på denna dragon som synes och en massa mysig plast att pyssla med ;D tack för titten
|
|
|
Post by newsoft on Jan 7, 2010 1:22:15 GMT 1
Ah, den där gillar jag. Har en Tamiya Ausf. J liggandes. Du höll dock på att lura mig med rubriken. Trodde det var en Tiger du hade börjat med.
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Jan 11, 2010 17:56:18 GMT 1
Ah, den där gillar jag. Har en Tamiya Ausf. J liggandes. Du höll dock på att lura mig med rubriken. Trodde det var en Tiger du hade börjat med. He he panzer 6 jo med det kan väl vara något att bygga ;D har fått på ett band skall vädra ner o mer när limmet hat fått torka vill släppa när man duttar på med Mig pigmetfixer verkar lösa upp limmet !??
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 12, 2010 13:17:15 GMT 1
Här händer det grejor i pansarfabriken. Gillar den varianten av IV:n.
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Jan 13, 2010 23:41:51 GMT 1
Jag får göra om banden,,,, efter jag pensla på migs pigment fixer så blev banden så spröda att dom hel enkel gick av först i två dela sen när man försökte limma dom så gick den i fyra delar till slut så var dom i smådelar hela bandet , , det blev nästan kast med lite stridsvagn rätt mer i runda arkivet,,,, men besinnade mig ,,,o bara ylade lite o bet mig i knäna , bra för vagnen men sämre för knäna , , så nu skal jag bes metall länkar ,,men dom är så förbaskat dyra men men alldels underbara ,,,,,,,, ;D
|
|
|
Post by DCycle on Jan 14, 2010 11:39:38 GMT 1
Aj då, tråkigt att höra med banden. Det är alltid surt när man inser att man måste göra om något jobb. Men som du sade, metallband är aldrig fult.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 14, 2010 20:44:22 GMT 1
Bra att få veta att den där Mig-produkten var väldigt aggressiv, synd bara att du fick lida för den lärdomen.
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Jan 14, 2010 21:50:20 GMT 1
mm jag vet ju inte säkert att det var Mig Pigment Fixer som tog kål på banden målade med Humbrol o anv cellulosaförtunning att späda färgen märkte ingen sprödhet då eft den hade torkat ,, men eft pigmetfixern torkat så blev banden som stelt knäckebröd o knäppte av mycket lätt bara en mycket lätt tryck så bröts dom av vid länkändan är pricis som plasten förlorat sin flexibilitet totalt ,, kan vara kombinationen av cellulosaförtunning o fixen ,, mycket skummt är det i alla fall
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Apr 15, 2010 21:41:56 GMT 1
har äntligen fått på banden ,, köpte inte metallband utan skarvar med nya DR tracks där dom var som dåligast och det gick men ,,faderallan vad knaggligt ,,,,,,, Tornet får väl ha lite vit färg invändigt sen skall den grundas ,,
|
|
|
Post by newsoft on Apr 15, 2010 22:51:19 GMT 1
Du fick slita hårt men nu har du ju fått till rätta hänget på banden.
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 16, 2010 12:49:16 GMT 1
Ser bra ut, Giga!
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Apr 21, 2010 17:54:38 GMT 1
Hepp nu är den klar för grundfärg ,, skall försöka mig på "camot" på boxarten ,,näst in till mottling eller vad ni nu kallar det ,, några tips ?,, en tanke är att göra schabloner i lite olika former ,,,,,vill lyckas med dessa färgfält för den ser så #### go ut i det utförandet
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Dec 4, 2010 22:24:07 GMT 1
Hej på er har varit frånvarade pga en jobbig skilsmässa ,blev av med mitt gamla hus,,,, men har nu fått köpt en ny kåk som jag har börjat få ordning på ,, så nu står en bra bygghörna på programmet ,,hoppas att jag skall komma igång snart!
Mvh Kent
|
|
|
Post by newsoft on Dec 6, 2010 0:53:28 GMT 1
Tråkigt att höra, men bra att du börjat på ny kula.
|
|
|
Post by Tandapan on Dec 16, 2010 21:19:54 GMT 1
Instämmer med Newsoft!
/Mattias
|
|