|
Post by Tandapan on Jan 25, 2010 10:54:06 GMT 1
Fortfarande galen precision i målningen, Anders. Ska du använda den där släden du byggde också eller hur går tankarna?
|
|
|
Post by aj on Jan 25, 2010 23:54:19 GMT 1
Jepp, släden ska vara med innan kattfan gör kaffeved av den. Han har redan försökt och som tur är höll den för en liten "nedsvepning" från hyllan. Den är värd ett bättre öde ! MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 27, 2010 11:31:56 GMT 1
Vår minsta katt Ronja tvingar sig upp i knät varenda gång jag sätter mig och bygger nu. Måste ha dörren till hobbyrummet öppen så jag hör när lille sonen har ätit färdigt och då passar hon på att smita in. Det är inte lätt att slipa små kompressorluftintag när man har en kattnos och tassar som vevar efter allt som rör sig.
|
|
|
Post by aj on Feb 10, 2010 22:08:44 GMT 1
Jag har våndats för det här, men idag tog jag tjuren vid hornen. Att få dit huven är ett ruggit moment i ett bygge. Men den här gången gick det bra tack vare Gatorlimmet, perfekt till det här. MVH Anders
|
|
|
Post by DCycle on Feb 10, 2010 22:51:27 GMT 1
Ja, huvar blir jag aldrig klok på. Tycker att din lösning ser väldigt krispig ut! Gator lät intressant. Googlade lite på det och hittade en del tips. Berätta gärna mer om dina erfarenheter av limmet. Vad limmar du med det? Var köper man det enklast/billigast? Går det att äta?
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 11, 2010 8:41:29 GMT 1
Precis, mer info om Gator, bitte!
|
|
|
Post by aj on Feb 15, 2010 21:33:25 GMT 1
;D äta, påminner mig om svunna tider när man använde Karlssons klister. Gick utmärkt att tugga som ett Bugg. Men Gator, nä, några hjärnceller har man fortfarande kvar! Alfa Hobby har det. Tog ett tag innan jag förstod hur man använder det. Hemligheten är att späda ut det med lite vatten och ett stort tålamod tills det fäster. Blir som en vitlimsfog med superlimmets fasthet.
MVH Anders
|
|
|
Post by aj on Feb 25, 2010 23:16:22 GMT 1
Lite filande mellan OS gulden. Fast så mycket filande blev det inte, tack vare Mattias spackeltips. Använde Isopropylalkohol, fungerade helt perfekt. Gav mig på glipor kring huven, no problemo! Nu är det här tråkjobbet riktigt kul. MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 26, 2010 11:26:40 GMT 1
Härligt, Anders! Jättekul att se att det funkade så bra kring huven också.
|
|
|
Post by Braemp on Mar 20, 2010 9:30:38 GMT 1
Mycket snyggt Anders!
Jag är också imponerad av Gators egenskaper. Mycket bra att limma Fotoets tex. Man behöver inte vara nervös att på ett Parkinson-ryck (eller en armbågspuff av Jycken) i fel ögonblick när man ska applicera nån liten äcklig detalj med superlim, Med gator glue kan man ju äta korv och kolla på film samtidigt för man har all tid i världen.
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 26, 2010 9:50:56 GMT 1
Hmm, materialspelaren Mattias börjar tycka att det är dags att införskaffa lite Gator...
|
|