|
Post by aj on Jan 6, 2010 13:19:10 GMT 1
Lika bra att köra på när man är "In The Zone"! Ska ha gubbe i. Lite "Musse Piggt", men jag har gjort ett försök att förbättra Tamiya`s figur. Vred huvudet lite grann och flygarhuvan fick mest förändringar, har även höjt stolen och satt en karthållare på låret. MVH Anders
|
|
|
Post by newsoft on Jan 6, 2010 17:14:04 GMT 1
Haha! Underbart att du hamnat i ett byggstim nu. ;D
|
|
|
Post by aj on Jan 10, 2010 13:28:02 GMT 1
Får jag presentera deltagarna i detta lilla dramadiorama : Från vänster, ung, nybakad pilot som försöker lära sig att handha en FW 190, dock med vissa svårigheter. Vågar ej ens öppna huven. Mitten, helförbannad chefsmekaniker, ansvarig för de nya maskinerna. -" Andra gången, det var droppen, du är körd", tänker han. Slutligen, en mekare, inte lika förbannad, men tänkandes - "Vilken Dumkopf, men flax har han ". MVH Anders
|
|
|
Post by aj on Jan 13, 2010 23:37:14 GMT 1
Leken fortsätter. Har inte lagt ner ngn. extra noggrannhet i cockpit, det mesta kommer att skymmas av piloten. MVH Anders
|
|
|
Post by DCycle on Jan 14, 2010 11:41:46 GMT 1
Det ser lekande lätt ut och jag får intrycket av att du har roligt när du bygger. Resultatet ser trevligt ut och jag blir själv sugen på att bygga någon WWII-kärra...
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Jan 14, 2010 14:58:59 GMT 1
fina figurer med karaktär och man blir ju lite sugen att bygga något WW2 flyg o inte bara bygga pansar hela tiden
|
|
|
Post by aj on Jan 17, 2010 11:35:08 GMT 1
Kommer Ni ihåg den här ? Tänker använda bottenplattan i detta bygge. Problemet var att spacklet sprack upp på flera ställen. Masoniten/korken orkade inte hålla emot, hela plattan konkavade och ytskiktet sprack upp när den tvingades in i ramen. Löste detta genom snö från rollspelsbutiken som jag fäste med golvpolish. Stenhård yta blev det och hela plattan rätade ut sig, HURRA! Nu har jag försökt efterlikna en väl skrapad och vält snö/is yta, någonstans i Nordnorge. Resultatet ser ni här (blev sådär, men det duger). MVH Anders
|
|
|
Post by newsoft on Jan 17, 2010 14:44:20 GMT 1
Sådär? Du har ju fått till perfekt skitiga snövallar. Det är en sådan detalj som jag skulle glömma men du och handra mästerbyggare kommer ihåg.
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Jan 17, 2010 18:52:16 GMT 1
håller med föregånde talare ser mycket fint ut
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 19, 2010 10:18:15 GMT 1
Apgrymt, AJ. Jag anar ett nytt storverk in the making.
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jan 21, 2010 0:33:44 GMT 1
nyfiken fråga -VAD har piloten gjort som gör chefsmeken så förb-d Supersnygg dioramabas !
|
|
|
Post by newsoft on Jan 21, 2010 12:26:11 GMT 1
Han kanske höll på att taxa rakt in i skjulet, eller köra fast i djupsnön? ;-)
|
|
|
Post by aj on Jan 21, 2010 23:05:29 GMT 1
Jag hade lovat mig själv att sluta upp med halvkrystade händelser i dioramor ( kanadicker på is, fylleryssar osv.), men när jag såg figurernas pose och minspel, gick hjärnan igång och följande vision uppenbarades. Så här är tänket: I nov/dec. 1944 blev III/JG 5 förflyttad från norra Finland till norra Norge. Ryssarnas storoffensiv hade startat. 9/JG 5, som denna maskin kommer ifrån, hamnade i Bardufoss, strax norr on Narvik. Ett lugnt frontavsnitt där denna grupp skulle få byta ut sina 109:or mot nya- och gamla FW 190:or. Nya piloter skulle också tränas upp och ett intensivt träningsprogram inleddes när det visade sig att nykommlingarna inte var några större hejare i luften. Det jag ska försöka visa är när en av de nya piloterna just har gjort en halvtaskig landning och har med sig en grantopp inkilad i vänster landningställ. Det är andra gången som denna pilot tar med sig träddelar hem och det är orsaken till chefsmekarns ilska. Lite krystat va?
MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 22, 2010 8:20:13 GMT 1
Krystat, schmystat! Bah! När jag gjorde militärtjänst på AF1 så hörde man talas om månget rotorblad som hade bytts ut p.g.a. att de var "lite" nötta efter att ha choppat av diverse småträd så inte tycker jag att det där är så krystat. Tänk även på hur lite dagsljus som de där piloterna hade att flyga i. Då är det nog lätt att missa (träffa?) en grantopp under finalen.
|
|
|
Post by aj on Jan 24, 2010 23:35:22 GMT 1
Gubbe på plats, med karta i knät. Nu börjar det tråkiga, slipa, slipa.......... MVH Anders
|
|