|
Post by Krilleman on Nov 6, 2009 10:29:08 GMT 1
För nån vecka sedan var jag och införskaffade några burkar av Citadels nya washer. Jag har testat deras olika washer i runt 20 år och denna utgåva är riktigt bra. Rekommenderar verkliget att alla testar dem. Själv älskar jag den svarta som heter Badab black. Skall lägga upp några före/efterbilder inom kort.
|
|
|
Post by DCycle on Nov 10, 2009 0:27:24 GMT 1
Säljaren (ägaren) på Fantasia sålde på mig en burk wash av samma märke. Tycker att den fungerar mycket bra som alternativ till Citadels Inks eller väldigt utspädd akrylfärg. Men... för det riktiga finliret föredrar jag fortfarande oljefärgswasher.
Fördelen (tillika nackdelen) med Citadels washer är att de torkar väldigt fort vilket kan vara bekvämt ifall man vill hålla lite tempo i målandet, men nackdelen är att det blir svårare att tvätta bort överflödet efter ett tag.
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 10, 2009 11:20:19 GMT 1
Jo det där med överflödet upptäckte jag också när jag washade Stugen men jag tvättade bort det med lite tamiya thinner.
|
|
|
Post by DCycle on Nov 14, 2009 12:05:19 GMT 1
Före/efter en omgång med Devlan Mud. Ytan blir blankare än innan, men jag tror att det är en förutsättning för att washen ska flöda ut jämnt.
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 27, 2009 9:22:33 GMT 1
Jag har gått och köpt hela setet med washer och hann testa lite i cockpit på Do 335:an. Verkar mycket lovande om man använder washerna på rätt sätt!
|
|