|
Post by Krilleman on Oct 22, 2009 20:17:19 GMT 1
Tänkte lägga upp två rätt skabbiga bilder på det som stått på mitt byggbord de senaste två veckorna. Utvovar bättre och fler bilder framöver när jag fått tillbaka min "riktiga" kamer från verkstan. Fritt att kommentera och komma med feedback.
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 23, 2009 11:51:28 GMT 1
Fergin' sweet är den. Citadel-washer i helgen då eller?
|
|
|
Post by Krilleman on Oct 23, 2009 14:21:02 GMT 1
Inte alls omöjligt att det blir det.
|
|
|
Post by Braemp on Nov 5, 2009 21:57:53 GMT 1
väldigt mycket bra krille. Min favvo stug. White wash tycker jag, hårsprays teknik. yess
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 6, 2009 10:31:52 GMT 1
Nja jag har ju redan white washat en tank så den här förblir nog den färgen. Skall försöka lägga ut lite nyare bilder inom kort.
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 6, 2009 11:27:58 GMT 1
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 6, 2009 13:07:47 GMT 1
Sitter alla och knaprar något slags anabola som gör att ni börjar producera storverk i parti och minut eller? Det här måste väl vara det bästa du har byggt/målat, Krille?
|
|
|
Post by DCycle on Nov 10, 2009 0:23:55 GMT 1
Det ser bra ut Krille! Jag gillar svetsfogen framtill som skänker mycket detalj. Såg i någon av de Youtube-klipp Jon länkat till från forumet att en av japanerna borrade hål i skrovet och stack igenom en tunn metallstav som lades lite diskret ovanpå översta delen på bandet för att skapa "slack" på vinylband. En "paint"-illustration: Stålstavarna går helt igenom kroppen och tynger ner banden på ömse sidor. Men, de referensbilder jag 5-sekundersgooglade visade både spända och hängande band på vagnen... så det är väl inte fel med att ha det som du har nu. Edit: Här är klippet. www.youtube.com/watch?v=qwcyuxTd2cM&feature=related
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 10, 2009 10:27:50 GMT 1
Aha, bra att tänka på tills nästa bygge för banden på det här monstret var lite väl krångliga att få fast. Bäst hade vart om jag hade haft frulle-band men jag tänkte den skulle göra den "Out of the box" men magic-traxen får duga. Jag skall se om jag ev kan knixa till lite bättre mitthäng. Tack för feedbacken.
Svetsfogen har jag först torrbostat lite med Citadels Bolt gun metal och sedan washat med brun kritpulverwash och sedan med Citadels nya svarta wash.
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Nov 16, 2009 22:15:26 GMT 1
Mycket fint slitage o vädring du har fått till på din stug ,, mycket snyggt bygge !!!
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 17, 2009 7:19:33 GMT 1
Tackar, tackar.
Jag har sedan senast fått till bättre häng på banden. Bild kommer senare.
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 17, 2009 9:52:07 GMT 1
Jag har sett denna IRL och kan intyga att den är snygg så förbaskat.
|
|