gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Oct 13, 2009 21:51:04 GMT 1
hej jag skall bygga en Engelsk variant av en Sherman blir en vagn ur Royal Wiltshire Yeomary 1943 THE OLD BELL Blir väl en lite "ångren bygge" pga alla fina byggare här ,men jag får göra så gott jag kan , det är en del est med detta DR bygge ,det jag fasar för är skärmarna,, stora estsaker som bara liksom ber att strula till det för mig ,,, bilder kommer i kväll MVH Giga
|
|
|
Post by newsoft on Oct 13, 2009 22:00:41 GMT 1
Vad kul. Jag tittade på några av dina byggen på Gbg-forumet och du har då inget att skämmas över. Du får ju dessutom dina byggen färdiga. Jag börjar bara på en massa nytt. Som t ex i helgen, en Sdkfz 251/3 från AFV Club. Ser fram emot bilder.
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Oct 14, 2009 13:18:52 GMT 1
Vad kul. Jag tittade på några av dina byggen på Gbg-forumet och du har då inget att skämmas över. Du får ju dessutom dina byggen färdiga. Jag börjar bara på en massa nytt. Som t ex i helgen, en Sdkfz 251/3 från AFV Club. Ser fram emot bilder. Men en 251 är ju aldrig fel hur många byggen man än har i gång det finnes alltid en plast för en halvbandare !! så här långt är min Sherman kommen nu
|
|
|
Post by newsoft on Oct 14, 2009 19:30:13 GMT 1
Vad använder du tvålpumparna till? Är du bara väldigt noggrann med handhygienen när du bygger eller har de ett annat användningsområde?
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 17, 2009 23:44:28 GMT 1
mmm man kan aldrig ha för många shermans (främst britiska då)
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 19, 2009 9:02:01 GMT 1
Härligt! Keep on bygging!
|
|
|
Post by Braemp on Nov 5, 2009 22:18:42 GMT 1
ser mycket lovande ut tycker jag. Jag känner igen Ångesten inför etsen, en bra tång är guld värt om du ska böja ets, är plåten väldigt styv blir den bums medgörligare om du värmer den innan.
Ser fram emot fortsättningen.
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 6, 2009 10:35:25 GMT 1
Ser mycket lovande ut. Har själv en M4A3 i "pipen" så det här kommer bli intressant att följa.
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Nov 16, 2009 21:47:44 GMT 1
Vad använder du tvålpumparna till? Är du bara väldigt noggrann med handhygienen när du bygger eller har de ett annat användningsområde? he he jo när influensan härjar så måste man vara noga med handhygienen , nej jag anv dom till T sprit O spolavätska lätt att dosera o minimalt med spill ,, rek varmt ,,,,,
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Nov 16, 2009 21:53:15 GMT 1
Tack för all posetiv feedback ,har nu börjat på estelendet dom första små jänke skärmarna var ju inga problem ,, men nu väntar dom stora sand avisarna (?) som dom anglosaxiksa knevel jökarna satte på ( förmodligen bara för att vara aviga ;D ) vi får se hur det går
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 17, 2009 9:07:07 GMT 1
Oj! Det där vill man se större bilder på! Mer ets åt folket!!!
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Nov 17, 2009 18:19:26 GMT 1
jo här lite mera est fixade till fram skärm lite gator på insidan som extra limfog ,ville inte hålla så bra med enbart cyan bakre skärm par plus lita annart jox nu skall skiten på ,, sen väntar måling ;D
|
|
|
Post by newsoft on Nov 18, 2009 0:10:58 GMT 1
Jäklar, vilka krispigt skarpa veck du har fått till på skärmarna. Mycket snyggt! Jag hade nog tagits in på psykakuten innan jag fått till etsen så där.
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Nov 18, 2009 22:28:28 GMT 1
mja jag har inhandlat en ets vikare klart värd sina pengar ,,tröttade på alla vikkanaler .. nu är det lätt som en plätt ,, o man slipper tvångströjan ( har den bara på lördagkvällar nu mera) MEN jag får ej limmet att hålla på en framskärm ,, så nu är det stora lödkolven för den ,,,,
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Nov 19, 2009 15:29:47 GMT 1
så nu är den lödad .(varför gjorde jag inte det med en gång mooorrrr ),, men nu är en sida klar jag är nöjd,, nästa sida kvar sen börjar det roliga ,,,,,,,,
|
|