gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Nov 16, 2009 22:18:51 GMT 1
Jäklar villket kontor du har fått till !!!!! helt underbart jobb !!!!
|
|
|
Post by aj on Nov 17, 2009 20:47:24 GMT 1
Jambo jambo! Den föll ihop nästan av sig själv. Redo för lackering, nu börjar det roliga ! MVH Anders
|
|
|
Post by newsoft on Nov 18, 2009 0:14:15 GMT 1
En Tamiya-Emil är nog det perfekta helgprojektet för den som vill göra något snabbt. Jag tror bara det tog 3-4 år för mig att få min klar.
|
|
|
Post by aj on Nov 18, 2009 22:13:05 GMT 1
Jambo,jambo RLM 02 i hjulhusen, gult på nosen och rodret. Har äntligen fått till färgblandningen på RLM 04. Hällde på röd färg tills jag blev nöjd. Orginalblandningen var för ljusgul, ska vara lite åt det brandgula hållet. MVH Anders
|
|
|
Post by aj on Nov 22, 2009 11:24:13 GMT 1
RLM 76 som grund. MVH Anders
|
|
|
Post by aj on Nov 24, 2009 23:55:37 GMT 1
Målat lite, mest på fri hand. Mottlingen gick inte så bra , fick ta hjälp av Airways mottlingsmask. Ska skugga och lägga på lite fler lager på RLM 74, 75 o 76. ] MVH Anders
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Nov 25, 2009 14:57:53 GMT 1
Mottling är inte något som jag har vågat mig på ,men har skaffat mig en mottlings mask ditt bygge ser mycket lovande ut mycket snyggt jobb och det blir ju inte sämra av att 109an är så brutalt snygga !!
|
|
|
Post by Braemp on Nov 25, 2009 20:59:03 GMT 1
Sååå Dj...vla snyggt! Håller med-Brutalt snyggt.
|
|
|
Post by aj on Nov 25, 2009 22:59:34 GMT 1
Tackar ödmjukast ! Har skuggat och dimmat på färg, nu följer några lager lack och slipning innan dekalerna åker på. När jag kommit så här långt i bygget tycker min fru att jag uppvisar drag av autism. Jag hävdar till mitt försvar att det endast är ett utslag av byggfeber. Här är lite bättre bilder! MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 26, 2009 8:54:16 GMT 1
|
|
|
Post by newsoft on Nov 26, 2009 12:05:14 GMT 1
Anders, du får mig att vilja köpa en ny Tamiya-Emil. Sjukt airbrushjobb på Focke Wulfen där också. Påminner nästan om han den där killen som målar superrealistiska flames på bilar i USA. Vad hette han nu?
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 26, 2009 12:19:31 GMT 1
Anders, du får mig att vilja köpa en ny Tamiya-Emil. Sjukt airbrushjobb på Focke Wulfen där också. Påminner nästan om han den där killen som målar superrealistiska flames på bilar i USA. Vad hette han nu? Tror det är Mike Lavallee du tänker på, Daniel. Han är ett geni. Haha, kul att jag tänkte exakt samma sak om känslan på målningsjobbet på 190:an.
|
|
|
Post by aj on Nov 26, 2009 20:08:25 GMT 1
Tack Matte ! Jorå, hur bär sig karln åt? Vilken teknik osv Tyvärr är inte kameran den bästa, ej heller fotografen. Det ser bättre ut live. Var inte helt nöjd med mottlingen. Klurade ett tag, försökte med omvänd mottling dvs jag förstärkte det blå ( lite ljusare) och genast blev det bättre. Jag utgår ej från Aeromasters beskrivning, utan använder en profil från min "Eismeer bibel"( Brekken/ Åkra) LW Fighters.....Over The North. Maskinen är väldokumenterad där med bilder och profiler. De visar ett väldigt subtil mottlingsschema. Nu kommer jag inte närmare, men jag är nöjd. MVH Anders
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Nov 26, 2009 21:07:56 GMT 1
Mycket snyggt !!!!!! skall bli megakul att få se den fullt påklädd und klar
|
|
|
Post by Braemp on Nov 26, 2009 21:16:56 GMT 1
Alltså anders jag blir inte klok på det här med din målning. Jag får det sällan då jämt och så fantastiskt blek och subtilt. Du måste ju köra med mycket utspädd färg eller? Men hur får du då det så jämt? Lågt tryck i sprutan? När jag ska köra med mycket tunn färg måste jag köra ganska hårt tryck och då blir det ju gärna för mycket färg= färgblommor, rinningar och annat otyg? Kan man komma och få en lektion och se det live?
|
|