gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Sept 28, 2009 16:04:56 GMT 1
Hej på er ,jag är en snubbe från kungbacka som gillar dioramor Häckar mest hos IPMS Göteborg och vill häcka även här hos er ,hoppas att ni -vi kommer att trivas ihop så nu till vad jag gör ,, ja bygger nästan bara i gips förnärvarande,, gillar materialet o friheten , nog tjatat här är en sten lada som jag har snickar på så här långt är jag kommen nu en pk 40 passas in ,skall bygga en ny till diot så nu skall jag försöka mig på figurerna som är det svåraste tycker jag ,,,
|
|
|
Post by newsoft on Sept 28, 2009 16:12:54 GMT 1
Hej på dig! Fasen vad kul att se lite nytt folk här. Den där byggnaden går ju inte av för hackor direkt. Gjuter du alltså gips i egna formar? Coolt! Ser fram emot fler dioramor från Kungsbacka. ;D
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Sept 28, 2009 16:27:31 GMT 1
Hej på dig! Fasen vad kul att se lite nytt folk här. Den där byggnaden går ju inte av för hackor direkt. Gjuter du alltså gips i egna formar? Coolt! Ser fram emot fler dioramor från Kungsbacka. ;D Hej på dig och tack för responsen jag gjuter i ett lock till smörpaket dom är ca 2-4 mm höga sedan sågar jag upp bitana med bågfilsblad sen är det bara att mura upp bitarna mot en skiva så som en tunn masonit med trälim som murbruk , jag prövade Wellpapp , blev som en sladdrig manet när jag tog trä lim på den ,inte så bra med andra ord ;D
|
|
|
Post by DCycle on Sept 28, 2009 20:40:46 GMT 1
Mycket inspirerande! Härlig detaljrikedom i byggnaden i sig och jag tror att en PAK + figurer kommer att göra det till fint ögongodis!
Jag tar gärna emot lite byggtips med bilder och sådant! Det här var verkligen min kopp med thé!
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Sept 28, 2009 20:56:30 GMT 1
Tack D'Cycle , jag har inte mycket att lära ut ,,detta är mitt första med denna tekniken så allt är nytt även för mig ,,jag har byggt i två år nu i denna skalan1 /35 , men har byggt RC flyg innan så en del modell pulande har det blivigt med åren
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 29, 2009 7:55:27 GMT 1
Whohooo! Inspiration Overload! Välkommen och tack för att du visar ett grymt bygge.
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Sept 29, 2009 21:33:08 GMT 1
Tack för era varma välkomna de alla Inspirerad av era fina dioramor o allt byggandet så jag att försöka mig på att bygga en tvätt ho en färdig modell finnes att köpa ,från plus model (PLU 088),men inget kul ,, man kan ju pröva i alla fall och blir det för ful så får man väl krypa till korset och köpa färdig ,,,, ;D jag vill göra lite ändringar lägga upp tunnan på ett par reglar på antingen muren eller på gavlen på huset ,,,, tips motages tacksamt '
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 7, 2009 23:37:11 GMT 1
otroligt tjusig och ....ähhh fan den är så dj-la snyggt gjord alltså losfer words om jag får tycka så får jag inte ihop det med en PV pjäs och denna tvättho och så. Det kanske skulle ge ett snyggare slutresultat om du gjorde en stabsplats eller förläggningsplats istället för ett pjäsvärn av ladan. Jag skulle också fundera på att ersätta plåttaket med antingen strö/hö, jordtak eller spånttak för att få en mera WWII känsla
hmmm borde inte vara så omöjligt att löda ihop hon själv från mässing
|
|
gigabyte
Full Member
gigabyte
|
Post by gigabyte on Oct 11, 2009 18:18:51 GMT 1
Tack för konstruktiv kritik ! , Tvätt historien åker ut,, taket o kallpåken blir kvar ,, men det blir en liten stabs plats med en radio , sen skall jag lägga till en brunn på gården ,och en liten ho att tvätta sig ,, inga smutsiga nassar här ,,och figurerna skall sitta o läsa,, spela kort eller laga mat sova eller just tvätta o rakar sig ,så det blir ingen battle feeling på det viset
|
|
|
Post by aj on Oct 12, 2009 20:49:06 GMT 1
Hej och välkommen hit först och främst. Härligt med dioramabygge, sån gillar jag. Har följt ditt arbete på ett annat forum och det ser väldigt bra ut. Skall nog pröva på ditt tips på hur man gör stenmurar, har länge klurat på hur och du verkar ha svaret på detta. MVH Anders
|
|
|
Post by tiking on Oct 18, 2009 11:22:55 GMT 1
totally Awesome. Jätte bra jobbat.
|
|