Anton
Full Member
|
Post by Anton on Sept 24, 2009 17:09:19 GMT 1
Huvudhjul: släta, 36 tum (ringtryck 2,8kg/cm2) Sporrhjul: 14,5 tum (ringtryck 2,5kg/cm2) Kanske ett par 1/24 P-36/40 hjul skulle passa till en B5 i 1/32!? Revell har väl gett ut Lysandern igen, kanske du skulle skriva till dom å säga att "din" Lysander "saknade" motorn. Här kanske det finns något matnyttigt: www.xs4all.nl/~robdebie/models/mercury.htm
|
|
|
Post by one0wonder on Sept 24, 2009 18:00:01 GMT 1
det är persues motor i den har jag för mig ...
|
|
|
Post by newsoft on Sept 24, 2009 18:51:40 GMT 1
Angående ksp-upphängningen. Skall ta och kolla det!
|
|
|
Post by newsoft on Sept 24, 2009 19:38:09 GMT 1
Anton, De markerade delarna kommer jag att posta iväg till dig om du pm:ar mig en adress. KSP-ringen Upphängning med "bucket seat"
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Sept 24, 2009 22:54:28 GMT 1
Det blir ju perfekt Newsoft! Mången Tack!! Ikväll lekte jag plastkirurg och skissade upp vad som skall tas bort på SBD:n inför kommande "operation". Jag måste ordna lite förstyvningar i kroppen (speciellt nosen) innan jag vågar sätta sågen i den. "Huvdelen" fick evergreen längst ner eftersom den plasten är mer lättbearbetad än klarplast. Det skall nämligen dit skenor för främre huven. /Dr Plast
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 25, 2009 8:11:20 GMT 1
Inspirerande bilder, Anton. Fasen, jag skulle ha märkt ut de områden på min Do 335 som skulle fräsas/kapas bort. Det ser så proffsigt ut när man ser det så där på bild. Gnnnnhhhh! Nu blir jag laddad på att bygga i helgen!
|
|
|
Post by Braemp on Sept 26, 2009 1:01:30 GMT 1
Oooh yes, vilket mod och vilken plastkirurgi. Jag hoppas verkligen att inspirationen håller i sig för det här ser jag fram emot att följa till slutet. Jag känner mig som en fuskare i modellbygge när jag ser sådant här. Mycket inspirerande.
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Oct 7, 2009 0:38:32 GMT 1
Har inte hunnit bygga på ett tag, men nu är det sågat och klart. Frågan är ju i vilken ände man ska börja. Jag måste strukturera upp det här på nåt sätt. Ska även skriva ut ett par skalaritningar så jag kan ta itu med stjärtfenan osv. Här syns delarna som Newsoft donerade jämfört med Hasegawas (till vänster). Ksp:n kommer från Monogram Texan och magasin från Esci Fi156: Har grunnat lite på färgval också. Funderar på Testors 1710 (FS34079). Den skall tydligen vara lik W 25 Olivgrön
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 7, 2009 8:20:29 GMT 1
Go Anton, go Anton, go Anton! Du börjar ju bli som Björn Bäcklund på Stockholms-forumet. Han sågar ju i sär allt som kommer i hans väg och gör det också väldigt bra.
|
|
|
Post by newsoft on Oct 7, 2009 17:03:56 GMT 1
Det var lite skillnad på de där delarna. ;D Hoppas de passar.
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 7, 2009 23:59:29 GMT 1
Hur ska du göra med midjan ?? Föresten har du koll på hur man fejkar en 8mm colt? är den helt lik .30 browning M1919, alltså bara kaliber som skiljer. Eller är det en egen design?
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Oct 9, 2009 0:25:04 GMT 1
Midjan skiter jag nog i, för annars blir detta nog ett alltför tidigt garderobslik. Jag tänkte bara fixa till den lodräta midjan före stjärtfenan. Jag tänkte skära ut övre delen av spant 14 i PC (rött på bilden) och sen ska det gapande hålet täckas med PC. Den kommer bli ca 1-1,5 mm högre vid det gula strecket. Jag hade dåligt med referenser på ksp m/22-37 så jag går på känsla och dom få bilder jag har. Jag utgick från en Browning. Vete tusan hur jag ska göra med hålen i pipan? Och var mynnar hylsutkastet ut? Notera den fyrkantiga mynningen samt pansarplåten som är i botten av baljan. www.forumbilder.se/images/ba9200911408A9178.jpg[/img] Lite referenser: liberatorcrew.com/15_Gunnery/02_30cal.htmHar även börjat ordna mätartavlor som skall skrivas ut och limmas bakom en instrumentpanel gjord av två skikt 0,25mm PC:
|
|
|
Post by Micke on Oct 12, 2009 17:33:58 GMT 1
Anton: Har det kommit någon CD till dig än?
/Micke
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Oct 12, 2009 22:00:39 GMT 1
Ett steg fram och två steg bak... Mittvingens ovansida/golvet har snidats till, samt en början till inredningen. Hålet för bakre inre bombmagasinet syns också på bilden. Jag hade eg. inte tänkt så mycket på kroppsformen förrän jag läste 101:ans B5 tråd. Kroppen mättes upp ikväll, och man blev lätt kallsvettig när kroppen vid spant 2 visade sig vara 4,5mm för bred!! Sågen åkte fram. Snittade upp midjan horisontellt från spant 2 till 10 också. Nå, bara att ta nya tag och fundera ut nån bra lösningen på det här. Kanske hade varit enklast att bygga kroppen helt från scratch, med spant och stringers å sen klä in allt i 0,25mm PC! Micke: Skickade ett svar, men det varkar inte ha kommit fram. Jag tackar och bockar djupt! Det fanns mycket användbara referenser på skivan!!
|
|
|
Post by Micke on Oct 12, 2009 22:04:26 GMT 1
Huvudsaken att skivan kom fram och att den var användbar. Jag myser verkligen när jag ser era B 5-projekt här på forum.
|
|