|
Post by one0wonder on Aug 25, 2009 22:41:27 GMT 1
Som många kanske redan vet så har Fantasia börjat kränga plast. Under Nolia köpte jag www.squadron.com/ItemDetails.asp?item=DR6515Men det finns även diverse jet och prop och pansar i affären nu. Personligen är jag sugen på att köpa Hobby Boss BR 52 i skala 72. Känns ju som en lite lämpligare skala att bygga tåg i än 35:an. Trumpans C47:a i 48 har ju inte en alltför avskräckande storlek på lådan, men priset hämmar lite. Enligt il boss så ämnar han att expandera plasten en aning. Låter ju hoppfullt. Det fanns även hemma en hel del evergreen ark i butiken i dag.
|
|
|
Post by Bengt on Aug 26, 2009 12:51:32 GMT 1
Härligt med yttterligare plast i stan, jag passerade förbi där på Nolia jag med. Men eftersom jag tog hallarna i nummerordning så orkade jag inte hänga där alltför länge. Dock la även jag märke till C47'an och nog kliade det i köpnerven alltid men jag lyckades hålla mej. Jag ska se till att få i ordning den micropryttel som ligger på byggbordet f.n, sen kanske det är dags för något rejält schabrak.
|
|
|
Post by newsoft on Aug 26, 2009 17:36:24 GMT 1
Haha! Nu har man verkligen legat under en sten nånstans. Det hade jag totalt missat. Tack för den nyheten!
|
|
|
Post by Bengt on Oct 8, 2009 13:37:45 GMT 1
Frestelsen blev mej till slut övermäktig, nu ligger en bautakartong Trumpeterstyrén på bordet bakom mej. Två hade de tagit hem, en var kvar ... tills idag.
|
|
|
Post by newsoft on Oct 8, 2009 14:47:56 GMT 1
Var inne idag och såg att de hade bla Hasegawas Yamato i 1:450. Är det någon som vet nåt om den? Är det allra senaste gjutningen? Tycker tyvärr priserna är helt horribla men det är generalagentens fel.
Kan det vara ett Krigslok du har köpt, Bengt? ;D
|
|
|
Post by Bengt on Oct 9, 2009 6:03:56 GMT 1
Om du med Krigslok menar Himmlatåg så har du alldelens rätt ... C-47'an var det som blev hemburen.
|
|
|
Post by newsoft on Oct 9, 2009 13:49:44 GMT 1
Haha, ok. Coolt! :-D
|
|