Jon
Full Member
|
Post by Jon on Aug 17, 2009 10:14:10 GMT 1
Började med ett nytt bygge förra veckan. Jag är tillbaka i flygets värld igen och även detta projekt är en Skyhawk! Hasegawa kom ut med en tvåsits version av Douglas A-4 för ett tag sedan. Innan den hade säpppts så hade jag redan samlat på mig ett antal dekalark från både AfterBurner Decals och Fightertown Decals, allihopa fyllda med färgglada aggressor plan. Men ett plan som jag direkt fassnade för är en TA-4J med namnet "The MIG". Den suveräna kvaliten och passformen från Hasegawa's tidigare A-4 varianterna är oförändrad. Det som är nytt med den tvåsitsiga utgåvan är två nya kroppshalvor och en ny cockpit för baksätet och en ny huv. Uppdelningen och antalet extradelar på gjutramarna tyder på att Hasegawa planerar för att släppa fler versoner av den tvåsitsiga Skyhawken. Jon
|
|
|
Post by newsoft on Aug 17, 2009 19:42:10 GMT 1
Du är ett föredöme för oss alla. Jag hoppas att min bygglust återkommer snart. Eller iaf skitsnackarlusten här på forumet.
|
|
|
Post by Braemp on Aug 18, 2009 12:48:46 GMT 1
Härligt Jon! Bra att du håller ångan uppe! Bra val av märkning också, gillar verkligen agressor-varianterna, det verkar ju som du kan gå loss på vädringen rätt hårt med.
|
|
|
Post by Tandapan on Aug 23, 2009 14:59:12 GMT 1
Vaf-n, jag trodde jag hade skrivit något i denna tråd men icke då. Jo, det där kommer att bli ÄG, Jon!
Jag vill ha en tvåsitsare också, känner jag... Antingen en Agressor eller någon med day-glo-fält vore chef. Skönt att du tar dig an även denna variant och gör den rättvisa.
|
|
|
Post by one0wonder on Aug 23, 2009 23:54:33 GMT 1
Man skulle ju kunna tro att man kunde trötna på jon och hans Skyhawks. NOT Man kan alldrig ha för mycket av Skyhawks framför ögonen. Väntar med förtjusning på fortsätningen
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Sept 8, 2009 10:35:42 GMT 1
Tackar grabbar! Tillbaka från några dagars M1A1 Cockpiten är klar minus stolarna. Dags att limma ihop kroppshalvorna. Jon
|
|
|
Post by Tandapan on Sept 17, 2009 7:46:02 GMT 1
Jons A-4-fabrik... Men så bra det blir. Det där måste ju vara en av alla tiders trevligaste modeller. Den och Tamiyas Skyraider står högt i kurs hos mig.
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Apr 5, 2010 19:00:32 GMT 1
Nu har det varit ett tag sedan jag skrev något här på forumet. Men byggandet på The MIG har sakta gått framåt med avbrott för olika bilbyggen. Men nu är camo målningen i stort sett klar. Både AfterBurner Decals och Fightertown Decals har just den här individen som jag valt att bygga, TA-4J BUNO.153683. AfterBurner's dekaler avbildar detta plan som det var målat 1983 då den bar numer 06. Fightertown's dekalark avbildar planet från 1987 då den bar numer 12. Jag har valt Fightertown's dekal altrenativ. Detta pga att det är en något enklare "MIG siluett" som man målade 1987, dom svarta siluett ränderna följer med som dekaler i Fightertown arket och det är den här kärran som finns på bild i boken Super Base 8 - Fallon. Jon
|
|
|
Post by newsoft on Apr 5, 2010 21:41:26 GMT 1
Den blir så bra! Jag som har känt dig länge vet ju att det har varit lite av ett drömprojekt för dig att göra en sån Aggressor med MiG-silhuett, och nu blir det äntligen av.
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 6, 2010 9:49:43 GMT 1
Hejba, här har det hänt grejor. Nu hoppas vi på vädring som på fotot så den ser härligt nerdekad ut, Jon. Riktigt härliga färger verkar du ha lyckats med också.
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Apr 15, 2010 23:22:44 GMT 1
Nu är dekalerna på plats. Inga problem med Fightertown's dekaler. Jon
|
|
|
Post by newsoft on Apr 15, 2010 23:59:32 GMT 1
The "ÄG"!!!
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 16, 2010 12:52:42 GMT 1
Men så löjligt snyggt. Nu är det storverk på G, Jon. Jag ska måla en en Ferrari 599 GTO på min Honda tror jag. ;D
|
|