|
Post by aj on Jan 12, 2009 22:33:29 GMT 1
Oj, det har jag inte bestämt. Går och väntar på "hugg", ryskt eller tyskt ? Den är stor, men jag vill ha lite rymd på bottenplattan. Oftast blir plattorna man gör "Overcrowded" med plan,figurer, tillbehör osv. Nu har jag också möjlighet att förvara större dioramor på ett vettigt sätt ( 76X36 cm vitrinskåp). MVH Anders
|
|
|
Post by Braemp on Jan 14, 2009 0:42:58 GMT 1
Ser mycket lovande ut måste jag säga. Clean build som de säger internationellt. Smart att använda kork som utfyllnadsmaterial.
|
|
|
Post by Bengt on Jan 14, 2009 16:43:02 GMT 1
Ioförsig skriver du att du vill ha gott om plats på plattan, men varför inte något udda som en Pe-2UT med dubbelbubbel. En normalgrön variant med bristfälligt påslafsat vintercamo. www.hannants.co.uk/search/?FULL=MPM48045
|
|
|
Post by aj on Jan 16, 2009 22:26:39 GMT 1
Helt ok plan, men MPM kortserie, inget för mig just nu, blir nog en Tamigawa för säkerhets skull. Liten uppdatering Har lagt på min bikarbonatsnö och passat in skjulet. Ska lägga på mer och försöka få snön jämnare bakom skjulet. MVH Anders
|
|
|
Post by newsoft on Jan 17, 2009 0:18:43 GMT 1
Din snö är ju så otroligt realistisk, för att inte tala om välskottad också. ;D En fundering bara. Har du tänkt göra några istappar längs taket? Det skulle verkligen vara pricken över i:et. Isåfall, vilket material är bäst att göra det av? Nån sorts tublim? Akryl? Eller varför inte varmdragen klar gjutram?
|
|
|
Post by aj on Jan 17, 2009 10:13:34 GMT 1
Menar du så här ? Gjorde en snabbtest i morse och varmdragen genomskinlig plast verkar fungera. Ett av de bästa tipsen jag fått, tusen TACK Newsoft. MVH Anders
|
|
|
Post by newsoft on Jan 17, 2009 17:05:09 GMT 1
Ingen orsak. Fast jag tror nog att du hade kommit på det själv till sist. ;D Det blev bra iaf.
|
|
Jon
Full Member
|
Post by Jon on Jan 17, 2009 21:56:41 GMT 1
Mycket snyggt AJ!!!! Jag tycker att du verklige fick till trä finishen på släden!
|
|
|
Post by Braemp on Jan 19, 2009 10:43:44 GMT 1
ooOOOoo! Perfekt med istappar ska du lägga på lite frost/drevsnö på väggarna? Din bikarbonatsnö är ju förövrigt mer likt snö än riktig snö.
|
|
|
Post by one0wonder on Jan 20, 2009 2:02:04 GMT 1
Jag har hört om att en del använder stearin till istappar men jag såg ett antal problem, men detta var nice
Förslag en Eduard Bf 110 från JG5 kan det vara nåt?
|
|
|
Post by Micke on Jan 20, 2009 14:10:53 GMT 1
Sweet, AJ! Jag är inget fan av snö i verkligheten men i modellform och utfört av dig ser det riktigt mysigt ut. Har en liten "reality check"-undran bara: Ang. istapparna - Bildas det verkligen istappar på ett litet (ouppvärmt?) uthus sådär? Min erfarenhet är att istappar kommer när en byggnad är dåligt isolerad och värmen smälter snön på taket fast att det är kallt ute. Sen brukar det förstås bildas tappar på våren också men då har solen börjat bränna övrig snö ganska hårt också. OBS! Ingen kritik. Bara en undran. MVH, M
|
|
|
Post by one0wonder on Jan 20, 2009 16:05:58 GMT 1
hmmm jag tror att gunstig junkern är något på spåren här. Om man har ett startagregat i "ladan " då kanske, jag menar den lär ju bli varm och därför kunna värma upp skjulet
|
|
|
Post by Micke on Jan 20, 2009 16:19:10 GMT 1
AJ kanske har tänkt att lägga till en liten kamin, vad vet jag?
|
|
|
Post by aj on Jan 20, 2009 20:51:53 GMT 1
Om jag gör så här då, värmestuga, det borde jag komma undan med ! . Nä, du har helt rätt Micke, dioramat ska föreställa smällkalla vintern och då är istappar sällsynta. Men nu vet jag att jag kan göra ett vårdiorama med istappar. Gudarna ska veta att jag har försökt få till ett sätt att tillverka istappar, bl.a med trä - och tublim, utan resultat. Varmdragen klarplasttråd är en lysande lösning. Me 110 ett bra förslag, men det lutar mot en enmotorig kärra just nu iaf. MVH Ander
|
|
|
Post by one0wonder on Jan 21, 2009 1:08:00 GMT 1
hmmm jag anar oråd, det är ju bara ett exempel fö fan hegge men borde man ha den där typen av värme källa i ett värmeskjul i mean open flames an all
|
|