|
Post by Tandapan on Dec 18, 2008 11:38:27 GMT 1
Jan Forsgren mailade mig härom dagen och bad om följande:
"För vårt kalendarium behöver vi datum för era träffar nästa år när ni har bestämt er!"
Datum och planering har ju aldrig varit vår starkaste sida och någon förening i juridisk mening har vi ju egentligen inte heller. Vad göra? Kan saken lösas genom att dricka stora mängder whisky?
|
|
|
Post by Bengt on Dec 18, 2008 12:57:28 GMT 1
Stora mängder whisky kan lösa det mesta, om man dessutom dricker den så kan det bli riktigt lössläppt. Vi kan väl påstå att vi träffas andra lördagen i varje kvartal plus spontanmöten när andan faller på. Om det sedan kommer att stämma med verkligheten får väl framtiden utvisa.
|
|
|
Post by Tandapan on Dec 18, 2008 13:27:09 GMT 1
Det lät vettigt. Eller är det många som invänder mot att vi kablar vidare den informationen?
|
|
|
Post by Micke on Dec 18, 2008 13:39:52 GMT 1
Jag tycker att det låter utmärkt. Skulle det vara så att det kommer nya medlemmar eller studiebesök från något annat "chapter" så kan vi säkert klämma in ett spontanmöte enkom för detta. Stora mängder whisky är jag ALLTID för. /m
|
|
|
Post by Tandapan on Dec 18, 2008 13:45:43 GMT 1
Oki, jag avvaktar med att meddela Jan tills jag ser att det inte verkar finnas några invändningar.
Lite OT men: har ni märkt vilket sortiment av single malt man börjar hitta i butikerna sedan en tid tillbaka? Börjar finnas riktigt grymma grejor att få tag på utan att ens behöva beställa eller importera.
|
|
|
Post by Micke on Dec 18, 2008 13:49:32 GMT 1
Ang. single malt: Jodå. Detta gör att jag faktiskt gillar Systembolaget. Tror inte vi skulle ha samma fina utbud med enbart privata aktörer.
Är det föresten någon som smuttat på Mackmyra ännu?
|
|
|
Post by Tandapan on Dec 18, 2008 14:05:48 GMT 1
Ja jag har smakat Den Första Utgåvan samt en av preludierna och är inte jätteimponerad. DFU hade någon märklig bismak men jag kan inte utesluta att det var p.g.a. att mina smaklökar inte var "rena" vid tillfället.
Preludiet var inte heller någon jättehit. Fast 10/10 i betyg för flaskan och grafiska profilen och presentationen. Dessutom hatten av för själva initiativet!
|
|
|
Post by Micke on Dec 18, 2008 14:17:16 GMT 1
Ja, orsaken till att jag inte köpt in mig på någon flaska än är just att jag misstänkte att kvaliten inte motsvarade det relativt höga priset... än. Som du säger så är initiativet och projektet lovvärt och jag betvivlar inte att slutresultatet kommer att bli mycket konkurrenskraftigt. Medan jag väntar så kommer jag att fortsätta köpa säkrare kort.
|
|
|
Post by newsoft on Dec 18, 2008 18:28:47 GMT 1
Går det bra att lösa mötesfrågan med en lagrad rom istället?
|
|
|
Post by Micke on Dec 18, 2008 22:54:33 GMT 1
Går det bra att lösa mötesfrågan med en lagrad rom istället? Det går alldelens utmärkt!!! *Gud, vilken fylltratt jag är*
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Dec 20, 2008 20:12:58 GMT 1
OK till mötesinformationen - själv fick jag en Single Malt (12-årig Glenfiddich) av mina söner (19&21) i FARSDAGSPRESENT (istället för slips!!!). Jag tror mig ha lyckats i min uppfostran !
|
|
|
Post by newsoft on Dec 21, 2008 16:31:38 GMT 1
Jag var och hälsade på Jon idag för att spana in de senaste gobitarna han har byggt. Då kom vi på att gå ut och titta på gårdslokalen som är belägen där. (Viggens Väg 12) Först och främst är det fritt fram för Jon att boka tid där helt kostnadsfritt. Det såg rätt glest ut på schemat måste jag säga. Lokalen i sig består av en dubbelmacka i form av: Hobbyrum: Här kan man nog syssla med målning och handhavande av lite tyngre kemikalier.* Mötes/festlokal: Här kan man limma ihop grejor och dricka whisky eller rom. *lösningsmedel och färg såklart, inga illegala substanser.
|
|
|
Post by one0wonder on Dec 21, 2008 19:06:51 GMT 1
Jon for president hmmm passande namn också
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 5, 2009 23:07:51 GMT 1
Wikked sikk lokal det där. Känns inte som att någon kommer att gnälla på att det luktar lite lösningsmedel där, heller.
|
|