|
Post by aj on Dec 19, 2008 23:17:33 GMT 1
S.k. stilpoäng, då kan dra mig tillbaka med hedern i behåll, Tack. MVH Anders
|
|
|
Post by one0wonder on Dec 19, 2008 23:22:57 GMT 1
Ska nog påpeka att ledtrådarna inte nödvändigtvis ska tolkas på endast ett språk
|
|
|
Post by one0wonder on Dec 21, 2008 0:55:57 GMT 1
För att hjälpa till så ska ledtråden dansare bli jänkare jenka är en dans och en som dansar jenka borde då kunna bli jenkare. Samt att avbildad kromosom = foto gen Ni har hela söndagen på er
|
|
|
Post by one0wonder on Dec 21, 2008 19:17:27 GMT 1
10 poäng (flyg) Kall flermotorig kämpe som behöver ristas annars OOB. Flygplanet användes under kalla kriget men byggsatsen har upphöjda panellinjer. 8 poäng Objektet har kopling till störtskönt svenskt plan Alltså mitt plan har en kopling till ett plan som användes i Sverige. Tänk stört skönt. Vad kan JAG tänka på då
6 poäng Skrik i Lappland och målgörande blomma kan vara några ledtrådar. Här ger jag tillverkaren och namnet på flygplanet Man måste även tänka på avbildad kromosom. Foto gen[/font][/color] Objektet har en mera känd äldre syster som både är större och lättare.
4 poäng På denna dansare bör man hålla koll på de sista sifrorna. Jänkare se förklaring ovan Flygplanet var ingen export framgång, F.. vet om dom ens försökte. USAF var nog enda användaren När det var tal om beväpning och strid gällde det att mota bort fienden ... fast tvärtom. Piloten behövde inte vara ett geni för att segra, men det hjälpte till
2 poäng denna jaktkärra gjorde sig bäst i kalla och kala miljöer Här menade jag alaska I dess arbete hjälpte det om man kände Nora De var en slutlig ledtråd Detta skulle ge Nora + De= NORAD
Så ni får någon dag till att gissa tyvärr micke jag hade glömt bort din aversion gentemot fotogenbrännare *ler*
|
|
|
Post by newsoft on Dec 21, 2008 20:53:15 GMT 1
Okej, jag gissar: en.wikipedia.org/wiki/F-106_Delta_DartNär jag läser om det verkar ledtrådarna stämma. Att du ens kan komma på så långsökta ledtrådar. Det är värt en.. edit: Ju mer jag tänker på det desto mer fel verkar jag ha men jag står fast vid svaret.
|
|
|
Post by newsoft on Dec 22, 2008 12:09:41 GMT 1
Fasen! Nu ser jag "flermotorig" Du vinner Johan. ;D
|
|
|
Post by one0wonder on Dec 23, 2008 12:55:17 GMT 1
10 poäng (flyg) Kall flermotorig kämpe som behöver ristas annars OOB. Flygplanet användes under kalla kriget men byggsatsen har upphöjda panellinjer. 8 poäng Objektet har kopling till störtskönt svenskt plan Alltså mitt plan har en kopling till ett plan som användes i Sverige. Tänk stört skönt. Vad kan JAG tänka på då svar B5 (design northrop) 6 poäng Skrik i Lappland och målgörande blomma kan vara några ledtrådar. Här ger jag tillverkaren och namnet på flygplanet North rop Score pion= Noethrop scorpion Man måste även tänka på avbildad kromosom. Foto gen Objektet har en mera känd äldre syster som både är större och lättare. P61 Black widow
4 poäng På denna dansare bör man hålla koll på de sista sifrorna. Jänkare se förklaring ovan de sista siffrorna 8 och 9 Flygplanet var ingen export framgång, F.. vet om dom ens försökte. USAF var nog enda användaren se även det snitsigt placerade F:et När det var tal om beväpning och strid gällde det att mota bort fienden ... fast tvärtom. Mota baklänges ATOM Piloten behövde inte vara ett geni för att segra, men det hjälpte till Kärnvapenroboten Genie tänkte jag på här
2 poäng denna jaktkärra gjorde sig bäst i kalla och kala miljöer Här menade jag alaska I dess arbete hjälpte det om man kände Nora De var en slutlig ledtråd Detta skulle ge Nora + De= NORAD
Tomater får kastas långt då jag begärt asyl i kalix
|
|
|
Post by one0wonder on Dec 23, 2008 12:58:29 GMT 1
Men jag har gett 0,5 extrapoäng till AJ och newsoft då dom var roligast allternativ närmast. Men under mellandagarna tycker jag att vi ska utvärdera denna tävling. Samt att dom som vill får gärna tänka ut egna byggsatser att presentera för oss. Jag ställer gärna upp och gör fler objekt men jag vill gärna var med och tävla/gissa också
|
|
|
Post by Micke on Dec 23, 2008 13:47:28 GMT 1
Jag tycker att det var en bra ide och ett lovvärt initiativ men på tok för svårt för mig. Mina synapser fixar inte ledtrådar som "skrik i Lappland" = North Rop. Jag snöade in och fast på joik och sen var det liksom kört. Jag har faktiskt litet lättare med På Spåret men där får man ju också bilder som ledtrådar. Kul dock. /M
|
|
|
Post by one0wonder on Dec 23, 2008 17:51:15 GMT 1
ja ... jag tror att vi får var lite snällare med ledtrådar Jag tror att mina ledtrådar kanske kunde täcka nivå 10 och nivå 8 att tro att dom var någon direkt hjälp vid 4 poäng är nog mycket men daniel verkade ju ha kommit rätt nära då F106 och iof F101 i stort ersatte F89 i nordkalott försvaret
Men jag kan tänka mig att ta med i beräkningen den gamla klasikern musikjägarna ...om det är någon som minns det då deltagarna kunde få poäng bara dom motiverade bra
|
|