|
Post by Micke on Nov 19, 2008 21:54:08 GMT 1
Här kommer ett par "before and after" shots av vingarnas ovansidor. Man kan se avsaknaden av bulor och hur annorlunda panelerna ter sig på prototypen. Vingen är dock inte helt färdigristad på denna bild. Bland annat saknas flapsindikatorerna. /M
|
|
|
Post by newsoft on Nov 19, 2008 22:40:19 GMT 1
Det är alltid imponerande att se folk som kan få plasten att foga sig efter sin vilja. (och verktyg)
Hur blir det sedan med själva kroppen? Var nospartiet väldigt annorlunda också? Minns inte att jag såg några resindelar till den förutom spinnern.
|
|
|
Post by Micke on Nov 20, 2008 0:04:27 GMT 1
Kroppen på Mk.V ändrades, som jag förstår det, inte så mycket jämfört med prototypen men man kan väl säga att den var slätare, utan en massa bulor. Möjligt också att kroppens panelindelning skiljde sig något men jag korsar DEN bron när jag kommer dit. Problemet är att det inte finns något ritningsunderlag från prototypen. Det mesta på den var handgjort allt eftersom Mitchell "drömde" fram den. Ingen vet exakt hur prototypen mätte jämfört med serieversonerna. Som britterna säger när jag tar upp ämnet med dem: "It's a can of worms". Mer om detta senare.
|
|
|
Post by Micke on Jan 8, 2009 14:06:19 GMT 1
LÄGESRAPPORT:
Nej, det handlar inte om ytterligare ett avsomnat projekt men det har blivit litet strul med en dekalbeställning från Hannants så jag bestämde mig för att avakta tills detta ordnat upp sig.
Grrr!
/M
|
|
|
Post by newsoft on Jan 8, 2009 21:20:00 GMT 1
Ajdå! Hoppas du får tag på dekalerna du är ute efter. Man blir ju ganska irriterad när man inte får tag på de grejor man tycker sig behöva.
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 9, 2009 8:17:56 GMT 1
Ja det var synd må jag säga. Något annat projekt som snickras på under tiden?
|
|
|
Post by Micke on Jan 9, 2009 8:41:29 GMT 1
Ja det var synd må jag säga. Något annat projekt som snickras på under tiden? Jodå, som antytts i en annan tråd så finns det vissa andra projekt i påsen. /M
|
|
|
Post by newsoft on Jan 9, 2009 14:25:04 GMT 1
Köpte filmen häromdagen. Den kom igår och jag skall försöka se den ikväll.
|
|
|
Post by Micke on Jan 9, 2009 14:41:32 GMT 1
Mycket nöje! Det är en riktig klassiker om man gillar genren.
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 23, 2009 13:42:24 GMT 1
Inget nytt om dekalerna eller?
|
|
|
Post by Micke on Jan 23, 2009 15:10:28 GMT 1
Inget nytt om dekalerna eller? Alltså. jag beställde dekalerna från Hannants och de var enligt sidan "in stock". Men de var för billiga för att jag skulle få beställa enbart dessa (minimiorder £6), så jag beställde även ett ark till min Tiffie. Just före jul kom tiffiearket med informationen om att Spitfiredekalerna var "on back-order". Jag mailade och frågade vad de höll på med eftersom Spitfiredekalerna enligt hemsidan fortfarande fanns i lager... svaret var luddigt men det var i allafall tydligen slut på dekalerna JUST efter jag hade beställt dem men Hannants skulle fixa min order så snart de kom in en ny sändning. Jag har inte hört ett pip från dem sedan dess.
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 23, 2009 15:44:06 GMT 1
Det var lite sunkigt må jag säga... Kontrast gentemot kanadensiska Ultracast, varifrån jag beställde nya propellrar till Tigercaten i måndags kväll förra veckan och hade dem i lådan i tisdags denna vecka. Fy fasen så imponerande. Blev nya hjul till Helcaten och dessutom ett sporrhjul till Mosquiton också. Kvaliteten på prylarna är overkligt bra. Se där, då kapade jag denna tråd också ja.
|
|
|
Post by Micke on Jan 23, 2009 16:18:24 GMT 1
Kapa tråden hur mycket du vill! Det ser ju ut som det händer något i allafall. Skulle GÄRNA ha beställt dekalerna från något annat ställe om jag kunnat. Tyvärr var det bara Hannants som hade dem.
|
|
|
Post by newsoft on Jan 23, 2009 22:13:05 GMT 1
Det intrycket jag har fått av Hannant's är att det kan ta galet lång tid att få vissa saker och just när man tänker ge upp så dyker de upp. Det är dock ganska nonchalant mot kunderna.
|
|
|
Post by Micke on Jan 23, 2009 22:44:01 GMT 1
Ja, när man börjar gräva så inser man att Hannant's får en hel del skit av sina kunder så man borde kanske inte blivit förvånad. Vi får se vad som händer. Det var dock inte här jag hade räknat med att köra fast.
|
|