|
Post by Micke on Oct 31, 2008 12:33:37 GMT 1
Bygg NÅGOT i vinter.
Tid: 1:a November(08) - sista Mars (09)
Min utmaning: Färdigställ NÅGOT under denna tidsperiod. Ta bilder under bygget och presentera dessa här men en liten berättelse on dina vedermödor.
Inte så svårt vad? Vi har gjort det tidigare, vi kan göra det igen.
Jag hugger in på mitt nya projekt nu i helgen.
Handsken är kastad! *Tar på mig den snabbt igen för det är kallt som tusan ute*
Micke
|
|
|
Post by Bengt on Oct 31, 2008 20:04:49 GMT 1
Okej, jag är med! Var faktiskt på gång redan förra helgen - tills jag upptäckte att skaftet till min skalpell mystiskt försvunnit. Tvärstopp!
|
|
|
Post by one0wonder on Nov 1, 2008 0:04:12 GMT 1
jag är på jag borde ha så pass många halvfärdiga att jag skulle kunna få ut något
|
|
|
Post by Micke on Nov 1, 2008 13:21:57 GMT 1
Ahh... trevligt med sällskap. Jag "bröt plast" för första gången på många månader i går kväll och det kändes riktigt bra.
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 3, 2008 9:08:07 GMT 1
Jag är med! Hade redan börjat ta tag i Tigercaten efter en stunds (8 år?) uppehåll och nu jobbas det järnet med att bygga om hjulhusen på den så de blir åtminstone acceptabla. När jag blir färdig med dem kommer Quickboost att släppa färdiga i resin, garanterat. Bilder kommer så småningom.
|
|
|
Post by Micke on Nov 3, 2008 14:12:18 GMT 1
Härligt Matte! Tigercaten förtjänar att byggas klart. Dessutom tror jag att dina hjulhus blir minst lika najsa som något i resin. Nu kör vi gubbar!
|
|
|
|
Post by Micke on Nov 3, 2008 15:37:44 GMT 1
Ooooh, lovely!!! Get ready to rumble!!!
|
|
|
Post by Braemp on Nov 3, 2008 20:49:30 GMT 1
Excellent! Eaaaaaaagh, vad ska man ta fram å bygga dårådå? Jo jag vet en sån hära: med två på gång måste ju åtminstone en bli klar ;D
|
|
|
Post by Micke on Nov 3, 2008 23:04:36 GMT 1
En Jeep från the Braempmeister. Det är taget!
|
|
|
Post by aj on Nov 5, 2008 22:16:02 GMT 1
Tillbaka efter en lätt Routerkrasch. Jag är med, men med vad ? Måste tänka ! Bra initiativ Micke ! MVH Anders
|
|
|
Post by Micke on Nov 6, 2008 8:12:30 GMT 1
Trist när tekniken sviker men alltid lika roligt att ha dig tillbaka här på forum, AJ. /M
|
|
|
Post by aj on Nov 8, 2008 19:56:48 GMT 1
Har tänkt lite grann, kanske blåser jag liv i en 10-års gammal surdeg. En Dunderbult ( Hasegawas 1/48) i ett buklandarscenario. Är dock lite skeptisk p.g.a instrumentpanel i dekalform. Men o andra sidan, med huv på döljes det mesta. Har ett reservplan på väg med posten, ryskt och med Tjernobylren och fyllskallar i ledande biroller. Bestämmer mig när jag har fått se plastbitarna med egna ögon ( kryptiskt,va!) MVH Anders
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 8, 2008 23:17:12 GMT 1
Till er alla:
WHOHOOOOOO! It's ON!
|
|
|
Post by aj on Nov 9, 2008 0:58:40 GMT 1
Jösses, det där är ju som med vinet, blir bara bättre med åren !. Drog andan ur mig, snacka om att komma ur garderoben . MVH Anders P. S. jag menar inte mitt eget dunderbultandet, utan Mattes Tigercat!
|
|