Jon
Full Member
|
Post by Jon on Oct 21, 2008 13:35:16 GMT 1
Det var ett tag sedan jag skrev något här på forumet. Som tur är så har mitt byggande inte varit lika dåligt som mitt skrivande. Men som varnligt har jag inte lyckats färdigställa något av de projekt som har legat på byggbordet utan har varit tvunget att starta (ett : nytt. Än en gång är det en Hasegawa A-4 Skyhawk i 1/48 som jag jobbat på. Också denna gång nästan byggd "out of the box". Bara med några få modifikationer och tillsatser. Som omväxlig mot dom tidigar Skyhawkarna som stod parkerade så tänkte jag att jag skulle bygga den stående på en taxibana och vänta på klarteken att få taxa ut till startbanan. En av modifikatinerna var att komprimera främre landningsställert något. Men den mest uppenbara var att trycka in en pilotfigur i cockpit. Till det senare har jag använt mig av PJ produktions US Navy pilot seated in a/c (80' - 90').Dekalern till den här Aggressor A-4E'n är från Gekko Graphics. Jon
|
|
|
Post by Micke on Oct 21, 2008 13:49:40 GMT 1
Ännu en pärla, Jon! Kul att se en pilot i cockpit eftersom det nästan verkar förbjudet att göra nuförtiden. Otroligt fin bottenplatta också. Jag är ingen jet-fantast som du vet, men jag gillar verkligen denna. 10 poäng av 10 möjliga.
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 22, 2008 11:01:50 GMT 1
Jag har ju sett den innan den blev helt färdig och imponeras nu när den är färdigställd av (utan inbördes ordning eftersom alla saker ändå skulle hamna på plats 1 då):
1. Finishen 2. Piloten 3. Känslan av rörelse 4. Basplattan
Att sedan målningsschemat är så läckert för mig som har en grå-grå-störning är ju bara en bonus.
Kan inte jag få prova fota den, Jon? Jag har köpt en till sån där lysrörslampa på Jula nu så fotona borde kunna bli helwittes ganska bra nu.
/Mattias
|
|
|
Post by aj on Nov 5, 2008 22:22:13 GMT 1
Den där är superfin, Jon. Helt rätt med gubben i och kanonbottenplatta. MVH Anders
|
|
|
Post by Braemp on Nov 10, 2008 11:41:27 GMT 1
Mycket snyggt Jon, jag tror nästan att det är min favorit hitills, grågrågrå schemat har du ju lyckats få riktigt livfullt och intressant. Det måste ju nästan vara omöjligt, men du har grejat det. Pilot! javisst!
7B
|
|