Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Oct 5, 2008 22:52:29 GMT 1
Vill testa en dioramaidé. Kanske "orealistiskt" med en Hunter i jämnhöjd med trädtopparna men jag vill ha en med ställen uppe och en "platta" i samma skala - dvs inte nåt s.k. forcerat perspektiv. Modellen är Airfix - köpt långt innan Revells Hunter ens var påtänkt. Jag förlängde kroppen - sen har den blivit liggande i ca 10 år - Med Revells nya Hunter kändes det inte längre värt att lägga ner så mycket tid med detaljering av modellen men så kom jag på att försöka göra en modell "in flight Huntern är ju ett så vackert plan som gör sig i flygande skick. Det skulle vara kul att få lite synpunkter på hur ni tror att dioramaidén kommer att funka. Det är naturligtvis en svensk J34 jag tänker avbilda i skala 1:72. Man skulle kunna tänka sig att ta med några uppskrämda bär/svampplockare som hukar i skogen... hälsningar från Thomas
|
|
|
Post by Micke on Oct 6, 2008 0:39:08 GMT 1
Rätt utfört är detta en idé som skulle kunna bli HUR bra som helst. Jag gillar tanken på de hukande skogsflanörerna. JAG skulle i allafall huka mig om en Hunter brände förbi i trädtoppshöjd.
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 6, 2008 8:53:10 GMT 1
Den där idén måste du bara förverkliga, Thomas. Med en sådan fart- och närvarokänsla i ett omålat diorama, tänk då hur det kommer att se ut i färdigt skick... Snälla, bygg detta!!!
|
|
|
Post by aj on Oct 6, 2008 20:24:29 GMT 1
Ser jättebra ut Teeoo, kör på den. Alternativ till bärplockare, kanske en skenande renhjord och en (flyg)förbannad renskötare MVH Anders
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 7, 2008 1:05:34 GMT 1
kom bara ihåg att "böja" träden efter "svalvågen/bogvågen"
|
|
|
Post by newsoft on Nov 17, 2008 23:44:43 GMT 1
När du är färdig med detta kanske du skall prova på detta som ett diorama? Bara ett förslag.
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Nov 18, 2008 1:12:03 GMT 1
Nice idé - en lätt framtung Grip. Kanske kan bli så om man lägger i för mycket blyhagel - raka motsatsen till en "tail-sitter"
|
|