|
Post by Micke on Oct 1, 2008 22:32:24 GMT 1
Jo, visst är det en hederlig gammal bläckpenna som står där. Möjligen också ett hålslag. (Lycka till med DET!!)
|
|
|
Post by Tandapan on Oct 2, 2008 9:37:51 GMT 1
Detta blir ju bara bättre och bättre. Vilket hantverk, Anders! Vad blir det för uppvärmningssystem i kåken?
|
|
|
Post by aj on Oct 2, 2008 16:17:40 GMT 1
Vedeldat. Tänker bygga om ett bensinfat till någon slags kamin, med rökrör upp genom taket. Kokplatta ovanpå, kanske en kaffehurra på gång , vem vet ? MVH Anders
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 2, 2008 19:22:06 GMT 1
Vilken miljö pratar vi om. Tyskt Svenskt Ryskt?
Vore det svenskt skulle jag nog ta centrum skorsten och murad eldstad med hängande fyrkantig tratt mot skorstenen
|
|
|
Post by aj on Oct 3, 2008 0:00:20 GMT 1
- " KLIV GENAST NER FRÅN BORDET ! ". Ska bygga ett bord till. Det första "Musse Pigg" tillbudet har inträffat. Våningssängen blev alldelens för grov. Man får vara noga med proportionerna och skaligheten om det ska se någorlunda hyfsat ut. Skippar den, byggnaden ska ju vara stället där piloterna har beredskap, inte något infiset logement. Angående geografisk placering, har inte bestämt än. Förebilden är dock en Luftwaffebarack. Bygger på och ser var jag hamnar. MVH Anders
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 3, 2008 0:10:28 GMT 1
oki ... Näää där fick mina kunskaper om flottarkojor och huggarkojor inte briljera. ;D
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 3, 2008 0:14:27 GMT 1
Micke vad är det där ljusa på vänster sida ... det som ser uta vara framför in och utkorgen. Jag skulle kunna tro att det där i svagt ljus påminer om en telefon, en sådan med luren på klycka ovan på. Men bilden är grummlig, det kan vara ljusspel osv
Mvh Johan
|
|
|
Post by Micke on Oct 3, 2008 0:15:51 GMT 1
Grisigt bra AJ!
Tankarna spinner iväg och leder mig till att fråga - Varför bygger du i plast? Ingen kritik utan bara en undran om materialval. Finns det någon anledning att skippa trä i detta sammanghang?
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 3, 2008 0:16:16 GMT 1
jag tyckte sängarna såg rätt bra ut kanske var stolparna lite grova och kvadratiska.
|
|
|
Post by Micke on Oct 3, 2008 0:22:06 GMT 1
Micke vad är det där ljusa på vänster sida ... Mvh Johan Din gissning är nog lika bra som min. Jag har kollat på fotot med lupp (eller trådräknare som mojängen jag har faktiskt heter) och det kan vara en telefon, vas eller kanske en karaff med vatten... rakdon? Det är INTE en dockad I-pod.
|
|
|
Post by Braemp on Oct 3, 2008 10:18:03 GMT 1
Määä guuuu vad fint det blir. Du kan ju alltid göra om det till en balsal, var det inte miniart eller masterbox som hade något kit med Luftwaffe officers ball på gång, med flygel och allt. extremt häftigt bygge och att man vill ju bara flytta in och göra det mysigt.
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 3, 2008 12:33:05 GMT 1
mmm det vill jag se .... AJ schratshar en flygel i styren med varmdragen tråd till strängar. och separata styrenbitar till tangenterna.... mmmm
|
|
|
Post by aj on Oct 5, 2008 1:43:42 GMT 1
Har hämtat mig från IBK Dalens smärtsamma förlust mot AIK , byggde mig en (ljugar)bänk som tröst. Bygger två bänkar istället för två bord, en på vardera sida, huset blir övermöblerat med två bord. Ska försöka bygga en soffa härnäst. Ang. plast contra trä, i denna skala tvingas jag att använda plast, bygger allt med bara högst 1mm tjocklek, plasten är foglig och skalenlig, medans balsaträdet fogar sig bara över 1mm tjocklek. Med plasten är jag nere på 0,3 mm och det kan inte balsan matcha. Kan tänka mig ett bygge helt i trä om skalan är 1/32 o över MVH Anders
|
|
|
Post by newsoft on Oct 5, 2008 14:11:57 GMT 1
Hehe! Intressant. Det får mig att undra hur stora (små?) mellanrummen mellan brädorna på bänken är? 0,2 mm?
Du borde börja undervisa de blivande arkitekterna på designhögskolan.
|
|
|
Post by one0wonder on Oct 5, 2008 18:27:38 GMT 1
Ja inte vet jag men ...vore det en bastu skulle jag garanterat sitta på handduken
|
|