|
Post by Tandapan on Jul 10, 2008 14:05:33 GMT 1
Jag råkade träffa på Bengt på stan nu på lunchen idag och vi kom fram till att vi borde åka till Vännäs Motormuseum någon dag snart.
Vad tror ni, kan intresse finnas från fler av er i så fall? Micke: är det något särskilt vi i så fall ska be att få titta på?
|
|
|
Post by Micke on Jul 10, 2008 14:23:58 GMT 1
LOL!! Jaså, det passar nu? ;D Det är väl bara typ 3 år sedan jag föreslog en sådan utflykt själv.
Jag snackar gärna med Pelle om en privat visning. Många av godbitarna finns inte på museeet utan hemma hos mannen själv. Dessutom får man klämma och känna på krejorna i en högre utsträckning än vad men skulle får göra på ett "pöbelbesök".
Micke
|
|
|
Post by Tandapan on Jul 10, 2008 20:07:26 GMT 1
Ehehe, ja när det gäller att impulsköpa grejor är man snabb, men gällande andra saker är man seg i starten... Frågan är om man rent av ska försöka ta det nästa vecka? Jag anträder min semester med början nästa vecka och jobbar sista dagen i morgon, fredag 11/7. Vore ju förstås inte fel att få se specialgrejorna som är undantagna pöbeln/populasen.
|
|
|
Post by Bengt on Jul 14, 2008 12:07:03 GMT 1
Jag har funderat lite på de senaste förslagen till lokala aktiviteter och kommer nu med följande förslag: vad sägs om att vi (eller kanske då Micke som har mest kontakt) pratar med Pelle och hör om det är någon dag som passar honom bättre än andra och efter besöket samlas hos mej för allmänt plastsnack och debriefing av upplevelserna på muséet?
|
|
|
Post by Micke on Jul 14, 2008 13:18:04 GMT 1
Bra förslag! Jag har just försökt få tag på Pelle men jag fick inget svar. Vet att han och frugan sin skulle iväg på en kortare resa men jag är osäker på exakt när. Att han inte svarar i telefonen är dock inget ovanligt även när han är hemma. Jag meddelar så fort jag hört från honom.
|
|
|
Post by Tandapan on Jul 14, 2008 14:02:15 GMT 1
Mycket bra förslag, Bengt! Schysst att du kollar, Micke! Utropstecken!
|
|
|
Post by newsoft on Jul 14, 2008 17:36:34 GMT 1
Riktigt bra förslag. Ser fram emot att höra mer.
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jul 14, 2008 23:00:04 GMT 1
Isåfall skulle jag kunna ta med min Viggenmodell som skulle "doneras" till ett luftintag i skala 1:1.
|
|
|
Post by Micke on Jul 16, 2008 11:46:09 GMT 1
Det verkar som att Pelle befinner sig på resa för tillfället. Jag får i allafall inte tag på honom just nu. Men jag fortsätter mina försök.
/M
|
|
|
Post by Bengt on Jul 17, 2008 11:53:51 GMT 1
De ä lungt, vi få tjå oss tills han e tebaks.
|
|
|
Post by Micke on Jul 22, 2008 13:30:14 GMT 1
NU är Pelle tillbaka igen! Denna vecka står han dock på museét hela tiden och har inte tid med privata visningar. Däremot så skulle han gärna se oss någon förmiddag nästa vecka om det passar?
Förslag: Torsdag 31/7?
Micke
|
|
|
Post by newsoft on Jul 22, 2008 15:00:04 GMT 1
Det låter som ett suveränt sätt att inleda semestern på ;D
|
|
|
Post by Bengt on Jul 22, 2008 21:28:05 GMT 1
Då går vi vidare i planeringen. En fråga bara; förmiddag, vad är det i Pelles begreppsvärld? Med tanke på att han är igång mest hela dygnet så...
|
|
|
Post by one0wonder on Jul 23, 2008 7:57:28 GMT 1
Jag är tebaxs och jag är troligen på
|
|
|
Post by Micke on Jul 23, 2008 10:36:44 GMT 1
En fråga bara; förmiddag, vad är det i Pelles begreppsvärld? Med tanke på att han är igång mest hela dygnet så... 04:00 såklart! Just innan han äter lunch. ;D Nja, han sa att förmiddag passar honom bäst med tanke på att det säkert lär dra ut på tiden om vi ska komma dit och vara taktila med alla föremål i samlingen. Jag föreslår till er och Pelle att vi träffas på museét 10.00 och utgår därifrån.
|
|