Post by aj on May 15, 2007 21:50:52 GMT 1
Hej allihopa ! Har tagit en liten timeout från byggandet, kände att det blev lite för överkreativt med hockeyspelande Kanadensare och scratchbyggd cockpit.
Detta har jag istället upplevt, Beal Street Festival 4,5,6 maj i Memphis TN, 50 års present från min fru. Oboj vilken resa och upplevelse. Har ej landat än.
Här är en massa bilder :
Beal Street, legendarisk musikgata, bluesen födelsegata.
Bira i gurkburk ?
The King.
Graceland
Elvis gillade vapen
Pistvakt på hjul ?
Något för Force !
Elvis Air Force. Quiz, vad för flygplanstyp?
Hound Dog II
Sun Studio, helig R&R mark
Legendariska Sun artister. Quiz 2 Vilka är de tre som lutar sig över Kingen?
Mer Soulfood
Hotel Lorraine, där M L King blev skjuten 68. Bilarna har stått kvar sen morddagen
Vid det öppna toafönstret till höger stod J E Ray och pangade på.
The Real Deal, Gibsonfabriken
FANTASTISKT HANTVERK.
14 lager lack, de Ni.
Slutmontering, Make Or Breake.
Bill E Burke, legendarisk journalist i Memphis, nära vän till Elvis, den enda han pratade personligen med av alla murvlar. Stridsflygare i Korea o Vietnam, Tog med Elvis på dennes allra första flygtur.
Quiz 3, vem flög denna vildkatta?
O`Hare, Chicago, De kallar jag flygfält!
Slutligen, själva festivalen, tre stora scener o ett bluestält invid Mississippi River, ca. 50.000 besökande varje dag.
Såg och hörde följande : Steely Dan, Elvin Bishop,Tab Benoit,The Bar-Keys, Ohio Players, Jerry Lee Lewis, Walter Trout,Eddie Floyd,Ann Pebbles,Taj Mahal,Gov`t Mule,Derek Trucks Band och själva höjdpunkten, The Allman Brothers Band, bättre än någonsin, världens bästa "Jam Band".
P.S. Besökte även Soullegenden Al Greens kyrka, gospeldrag i 180 km/tim. Stax Records och Rock And Soulmuseet fick också besök av mig. Måste dit igen.
Grattis till all kärlek som spirar på detta forum. Följer alla byggen med stort intresse, jag lovar.
Hi från Anders.
Detta har jag istället upplevt, Beal Street Festival 4,5,6 maj i Memphis TN, 50 års present från min fru. Oboj vilken resa och upplevelse. Har ej landat än.
Här är en massa bilder :
Beal Street, legendarisk musikgata, bluesen födelsegata.
Bira i gurkburk ?
The King.
Graceland
Elvis gillade vapen
Pistvakt på hjul ?
Något för Force !
Elvis Air Force. Quiz, vad för flygplanstyp?
Hound Dog II
Sun Studio, helig R&R mark
Legendariska Sun artister. Quiz 2 Vilka är de tre som lutar sig över Kingen?
Mer Soulfood
Hotel Lorraine, där M L King blev skjuten 68. Bilarna har stått kvar sen morddagen
Vid det öppna toafönstret till höger stod J E Ray och pangade på.
The Real Deal, Gibsonfabriken
FANTASTISKT HANTVERK.
14 lager lack, de Ni.
Slutmontering, Make Or Breake.
Bill E Burke, legendarisk journalist i Memphis, nära vän till Elvis, den enda han pratade personligen med av alla murvlar. Stridsflygare i Korea o Vietnam, Tog med Elvis på dennes allra första flygtur.
Quiz 3, vem flög denna vildkatta?
O`Hare, Chicago, De kallar jag flygfält!
Slutligen, själva festivalen, tre stora scener o ett bluestält invid Mississippi River, ca. 50.000 besökande varje dag.
Såg och hörde följande : Steely Dan, Elvin Bishop,Tab Benoit,The Bar-Keys, Ohio Players, Jerry Lee Lewis, Walter Trout,Eddie Floyd,Ann Pebbles,Taj Mahal,Gov`t Mule,Derek Trucks Band och själva höjdpunkten, The Allman Brothers Band, bättre än någonsin, världens bästa "Jam Band".
P.S. Besökte även Soullegenden Al Greens kyrka, gospeldrag i 180 km/tim. Stax Records och Rock And Soulmuseet fick också besök av mig. Måste dit igen.
Grattis till all kärlek som spirar på detta forum. Följer alla byggen med stort intresse, jag lovar.
Hi från Anders.