|
Post by Krilleman on Jun 27, 2004 16:25:57 GMT 1
Hejsan där nere. ;D Sitter här i Haparanda och har just upplevt en trevlig midsommarhelg men mycket god mat och trevligt sällskap. Var förbi på leksaksaffären här i stan för att se om de mot förmodan tagit in något vettigt. Men ack nej så var icke fallet. Kanske tar en sväng förbi Kalix någon dag för att se hur utbudet är där. Hoppas ni andra haft en trevlig midsommar.
|
|
|
Post by Micke on Jun 27, 2004 17:01:49 GMT 1
Glad midsommar i efterskott till dig också! Själv har jag haft den lugnaste helgen på år och dar - Men å andra sidan är man inte direkt sysslolös med de plastprojekt som ligger på bordet. Hoppas att Kalix har något skoj!
|
|
|
Post by Krilleman on Jul 10, 2004 7:54:35 GMT 1
Jag börjar få en släng av "lappsjuka" här uppe. Åker som tur var tillbaka till Umeå inom ett par dagar. En sak kan jag då konstatera. Det kan inte vara lätt att vara modellbyggare i norrbotten. Jag har varit runt på de flesta leksaksaffärerna (eller sådana som kan tänkas kränga plastmodeller) i Haparanda, Torneå, Luleå och Pajala(!!) men bara hittat modeller som går under benämningen "crap". Har ännu inte haft vägarna förbi affären i Kalix men den tar jag nog på hemresan.
|
|
|
Post by Bengt on Jul 10, 2004 11:06:14 GMT 1
Har inte ens Luleå något att komma med? Det är ju rent tragiskt!
|
|
|
Post by Micke on Jul 10, 2004 11:52:53 GMT 1
Boden då? Det måste krylla av pansarbyggare i en stad med sådana militära traditioner? Och dessutom finns det väl inget annat att sysselsätta sig med där ;D
|
|
|
Post by Krilleman on Jul 10, 2004 15:36:18 GMT 1
Jag var och sprang på affärer i Luleå under måndagen och de ställen jag tittade in hade bara skräpmodeller eller inget alls. Jag förhörde en av mina kompisar som bor i stan men han visste inte om några affärer. I Torneå finns det inte en enda leksaksaffär vilket är bedrövligt med tanke på att det bor över 20.000 på finska sidan och ca 10.000 på svenska sidan. Kanske inte finska barn får leka? Vad vet jag? Kanske finns nått i Boden men det är dock inte värt omvägen dit (om de inte delar ut Tamiya- och Dragonmodeller gratis).
|
|
|
Post by Krilleman on Jul 14, 2004 17:01:12 GMT 1
Aaaaaaaaaaaaah! Inom en timme är man på väg söderut. ;D ;D ;D
|
|
|
Post by Bengt on Jul 14, 2004 17:22:57 GMT 1
Du är välkommen tillbaka.
|
|