|
Post by Krilleman on Jun 3, 2004 16:02:25 GMT 1
Ingen av er lär ha missat att det r 60-års dagen för "D-day" på söndag. Detta innebär en herrans massa dokumentärer på TV.
Följande går på söndag:
"D-dagen - med livet som insats" TV8 kl 18:00
"D-dagen - en väl bevarad hemlighet" TV 8 kl 19:00
"Dagen D i färg" Discovery kl 21:00
"D-day: Men and machines" National geographic kl 21:00
Förutom detta sänder även CNN live från Normandie under dagen.
Jag kommer då att sitta klistrad framför TVn, kommer ni?
Sedan kan jag inte fatta att TV4 sände "Ryan" förra söndagen istället för den här veckan som borde varit den perfekta dagen att visa filmen.
|
|
|
Post by Micke on Jun 3, 2004 16:19:43 GMT 1
TV8, Discovery, National Geographic? Tur att man har rätt kanaler - NOT! Undrar om MTV visar något om D-Day?
|
|
|
Post by Force on Jun 3, 2004 19:47:07 GMT 1
Du är inte ensam Micke, Discovery fixar jag men TV 8!!?? National Geographic!!?? va je he??!!!!. ;D Sen brukar ändå kanalerna ha en tendens att visa det man vill se SAMTIDIGT så det skiter sig oftast ändå. Du får förlita dig till att Dismix kör Dagen D i färg så får du åtminstome se nånting krigsrelaterat på Söndag. [glow=limegreen,2,300]Håkan/FORCE[/glow]
|
|
|
Post by Micke on Jun 3, 2004 22:09:11 GMT 1
Jo, det ordnar sig nog. Vad jag minns av "firandet" 1994, så var det inte alltför upphetsande.
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 5, 2004 14:53:50 GMT 1
Jag reagerade också över TV4-folkets konstiga timing. Är det Bingo-Lotto som är haken eller vad?
Det fina med att ha Kabelvision som leverantör är åtminstone att man har TV8. Visserligen värdelösa vomeringsframkallande Fox News hela dagarna, men på kvällarna mellan 18 och 22 brukar man kunna få se riktigt intressanta dokumentärer.
|
|