|
Post by Bengt on Jul 20, 2004 0:37:10 GMT 1
Jag fick ett intressant mail idag:
" Hejsan! Såg ditt namn på en affär i Umeå och insåg att du kunde vara lösningen på ett problem jag har. I min källare finns det nämligen en massa obyggda modeller som jag samlat på mig under de sista 30 åren. Jag har insett att jag aldrig kommer att bygga dem. Det är huvudsakligen flygplansmodeller men det finns även rätt mycket pansarfordon i lådorna. Jag hade ett projekt att bygga alla Flygvapnets flygplan så mycket är sådant som flugit i Sverige. Det finns också mycket referensmaterial, framför allt tusentals foton av svenska flygplan i samlingarna. Vet Du av någon eller några som kan tänkas vara intresserad av att köpa modeller och annat så kommer jag inte att vara sniken när det gäller priset. Jag behöver utrymmet mer än jag behöver pengarna! "
Jag har mailat tillbaka och bett honom om en lista på vad han har att erbjuda. När jag får svar kommer jag att sprida vidare. Så kolla era konton och lägg er i startgroparna. ;D
|
|
|
Post by Micke on Jul 20, 2004 0:47:33 GMT 1
"framför allt tusentals foton av svenska flygplan i samlingarna" Jag blir alldelens kallsvettig!
|
|
|
Post by one0wonder on Jul 20, 2004 10:50:09 GMT 1
OBSERVERA min nya mail w1johstu@stud.slu.se
johan Styffe
|
|
|
Post by Braemp on Jul 20, 2004 11:44:45 GMT 1
Kvirr... kvirr
"det finns även rätt mycket pansarfordon i lådorna"
Ho ho ho ho.... ;D ;D
|
|
|
Post by Bengt on Jul 20, 2004 12:07:58 GMT 1
Lugn Johan, lugn. Jag har redan bytt ut din mail i min UMBS-mailgrupp. ;D
@ everyhopa: kanske skulle det vara läge för ett extramöte när informationen har inkommit?
|
|
|
Post by Braemp on Jul 20, 2004 12:34:36 GMT 1
jaa-a.
jag är med.
|
|
|
Post by Krilleman on Jul 20, 2004 13:15:52 GMT 1
Låter bra.
Vi kan vara hos mig om det passar bra för er andra (är gräsänkling någon vecka framöver)
|
|
|
Post by one0wonder on Jul 20, 2004 14:37:24 GMT 1
tyvärr så är jag inte i byn förens i september. Men jag har en långsökt ide som jag kanske vill delge er senare.
Johan S
|
|
|
Post by Micke on Jul 20, 2004 19:12:29 GMT 1
Micke = Alltid sugen på möte (whatever reason)!
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Jul 21, 2004 10:49:43 GMT 1
Låter klart intressant för en gammal svenskbyggare som också har en hel del obyggda modeller...
//Thomas
|
|