|
Post by Tandapan on Dec 30, 2005 23:04:25 GMT 1
...och vilken fantastisk modell det ser ut att vara. Har inte hunnit torrpassa ännu men if it looks good, it fits good...kanske. Det verkar verkligen vara Trumpeter's bästa snickare som totat ihop den här modellen, till skillnad från vissa andra av deras alster. Nya Corsair II:an i 1/32 ser rätt skum ut, t.ex. Oj vad den kommer att hamna högt upp i bygghögen...
|
|
|
Post by Micke on Dec 30, 2005 23:36:23 GMT 1
Sweeet! Mikasa is also keen on this baby. Visa gärna bilder vid tillfälle. Jag har bara sett gjutstammarna på en modellbyggarsite.
|
|
|
Post by Tandapan on Dec 31, 2005 1:08:12 GMT 1
Jag ska snäppa några foton i morgon och se om jag får någon skärpa i dem. Ytdetaljeringen är magnifik.
|
|
|
Post by Tandapan on Jan 1, 2006 13:43:28 GMT 1
Här kommer ett antal foton för att visa ungefär hur modellen ser ut i uppbyggnad och detaljering. Varning för många stora filer för er som har slöare uppkoppling. Lite varierande kvalla på fotona men på vissa har jag ökat kontrasten för att detaljerna ska framträda tydligare. Plasten är rätt mjuk och lättarbetad, som AMT's eller Revell's plast ungefär. Passformen ser sund ut, med lite lättfixat gjutskägg och några glipor här och där. Med lite TLC kommer den att bli grym. Well, here we go: En mistel i juletid... ;D 109:an är Hasegawas G i 1/32 som jämförelse. Storleksjämförelse med Dragon's/Trimaster's 262 i 1:48. Golvet i kanonutrymmet: Cockpit-badkaret: ...och detaljer: Två hela motorer följer med och de ser ut att bli rikligt detaljerade när det är ihopsatta och kanske utrustade med lite slangar, rör och kablar. Motorgondolerna är i dubbel uppsättning, med en av de i övrigt identiska gjutramarna helt i klarplast. Sanslös ytdetaljering:
|
|
|
Post by newsoft on Jan 1, 2006 22:39:27 GMT 1
Ojojoj!! Det ser inte illa ut det där inte!!
|
|
|
Post by Micke on Jan 2, 2006 12:01:22 GMT 1
Sweet Jesus! Must... fight... urge... to... buy... this... kit... now...
|
|