|
Post by DCycle on Mar 16, 2005 14:17:36 GMT 1
Är det någon annan än jag här som är inbiten spelade av Close Combat-serien? Jag äger förnärvarande III:an (Russian Front), IV:an (Battle Of The Bulge) och V:an (Invasion Normandy). Jag söker gärna efter folk som vill lira multiplayer H2H... Datorns AI kan bli för förutsägbar ibland. Söker även efter någon som har I:an och II:an att sälja... Det verkar vara riktiga rariteter, men enligt recensenter så är III:an den roligaste, följt av V:an. Har något demo på II:an (A Bridge To Far), och det är en del som saknas där.
|
|
|
Post by Braemp on Mar 16, 2005 15:26:44 GMT 1
jag har " a bridge too far" är det nummer två?
|
|
|
Post by newsoft on Mar 16, 2005 20:02:30 GMT 1
Har du provat Combat Mission-serien? Den är bra mycket roligare tycker jag.
|
|
|
Post by DCycle on Mar 16, 2005 21:06:25 GMT 1
Jag köpte GI Combat Mission, och jag tycker tyvärr att det sög p*ngb*lle... Jag tror jag bara spelade två-tre gånger innan jag förpassade spelet till de sälla spelmarkerna i bokhyllan.
Braemp: Hm... *host* Kopiera? *host*
|
|
|
Post by newsoft on Mar 17, 2005 21:22:36 GMT 1
|
|
|
Post by DCycle on Mar 18, 2005 0:12:51 GMT 1
Näe... det gjorde vi nog inte... Jag pratade om GI Combat - Episode I: Battle Of Normandy, (mer info/screenshots www.wargamer.com/articles/gi_combat_interview_main.asp ej officiell site). Jag vet inte om jag känner mig svårövertygad, men jag känner mig nästan lite konservatistiskt skeptisk mot nya 3D-baserade strategispel. Kanske skulle ge det en chans. Jag har för mig att jag spanade Combat Mission i reahyllan på Tradition tidigare i veckan... Mina gamla skrotdatorer klarar t.o.m. systemspecen, vilket känns tillfredsställande.
|
|
|
Post by newsoft on Mar 18, 2005 1:40:42 GMT 1
Jag tycker du kan slå till om det är på rea. Det är ofta ansett som den inofficiella tronföljaren till Close Combat-serien. Eftersom det är turbaserat så har man tid att tänka och planera taktiskt. (Om man vill det och inte gör som jag och skickar fram det största pansaret för att rocka loss) ;D Kolla mina bilder på greenfaces.se, där har jag en del skärmdumpar från spelet. Jag och Krilleman/Pagan Har testat att spela mot varandra. Det var rätt spännande faktiskt.
|
|
|
Post by DCycle on Mar 18, 2005 11:03:39 GMT 1
Hm... och jag som är skeptisk mot turbaserat oxå! *haha* Men jag tror nästan att det är nödvändigt ifall man skall hänga med när det är 3D. Det verkar vara mkt mer svåröverskådligt, jämfört med bird-eye-view... GI Combat är tillverkat av samma företag som gjorde Close Combat V, och kortkommandona är samma... men någon värdig uppföljare är det knappast... Ingen som är sugen på head-to-head-spel? Spelade just klart III:ans Grand Campain med Real Red-modifikationen... Det blir ganska enkelt mot slutet, när man sett till att ha en Ferdinand som man lägger uppe på den högsta kullen, som sedan skjuter ut varenda rysk kärra utan större risk att själv bli utslagen. Sen röjer man resten med pantrar å tigrarna understödda av stormpionjärer och spaningsgrupper...
|
|
|
Post by newsoft on Mar 18, 2005 12:46:56 GMT 1
Ehh.. Bara så du vet. Kameran är inte fast. Den går att höja till bird - eye på nolltid så man får bra överblick över terrängen. Naturligtvis med full Fog of War.. Men jag skall inte tjöta.. Kan bara rekommendera det starkt.. ;D
|
|
|
Post by DCycle on Apr 1, 2005 11:06:14 GMT 1
Så där! Då var man stolt ägare av ett exemplar Combat Mission 2 . So far - so good, eller hur det nu heter. Det är då verkligen mkt bättre än GI Combat, även fast de kan se snarlika ut på skärmdumpar och vid första 2 sekunderna man spelar. Men att det ska klå gamla hederliga Close Combat, det vette f*n! Näe... Skämt åt sido - jag tror att det finns mkt potential i spelet när jag väl lärt mig lite mer. Jag har varit skeptisk mot turbaserade spel tidigare, men det är ganska skönt ändå. Kanske detta som gör det största skillnaden mellan CM och GI-C. Någon veckas träningsläger och jag är redo att äta upp er head-to-head! ;D /D
|
|
|
Post by newsoft on Apr 1, 2005 14:46:05 GMT 1
I told you so.. ;D Man kanske får ta och installera det nån dag och förbereda sig på ett kok stryk.
|
|
|
Post by Matte on Dec 28, 2005 18:59:31 GMT 1
Tja! Är nyinflyttad till umeå, men en ivrig Close combatspelare. Söker någon en motståndare så kan jag nog bjuda hårt motsånd. Jag spelar bara CC 5, GJS eller Stalingrad modden. Säg bara till!
|
|
|
Post by DCycle on Dec 28, 2005 20:01:00 GMT 1
Matte! Adda mig på icq 595274, så kan vi nog ordna något!
|
|
|
Post by Matte on Jan 5, 2006 10:28:05 GMT 1
maila mig på mattias.bertilsson@duda.mil.se så kan vi lösa nåt, jag har inte icq tyvärr!
|
|