|
Post by DCycle on Aug 5, 2005 8:49:40 GMT 1
Saxar detta från ett annat forum. Tänkte att det kunde vara av värde även här. (från: forum.airsoftsverige.com/viewtopic.php?t=17194 ) ---------------------------------------------------- -Handlat med kort från modellers loft! SCAM utgår därifrån antagligen, kort nr Hi jackat och FLERA inköp gjord i England!
Evil or Very Mad Secure online shopping! My ass! ...
-Yes!.Handla INTE på Modellersloft, deras anställda går antaglien INTE att lita på! Hittils har nån handlat för 170pund..
-Pratade just med Modellersloft UK, de var inte bara oförastående utan rent av otrevliga å tyckte att det var inte deras sak överhudtaget. Dock kan jag glatt medella att Polisen I Caterham Surrey's egen Fraud Squad genast tog sig an ärendet! De kopplade in(Medans jag väntade!) polisen i Kent och Metropolitan för att utreda föetagen där inköpen gjordes! Shocked
Eller som ploisen jag patade med sa- Hm ,this kind of crimes arnt the hardest to investigate. the poor sod who did this will eventually be apprehanded.-
Eh, inte jävlas med mig..
...
|
|
|
Post by Braemp on Aug 5, 2005 20:40:57 GMT 1
Usch, sånt är inte trevligt.
Jag har precis skaffat ett Internetkortnummer, dvs ett pseudonummer kopplat till mitt kort som jag kan handla på internet med, fungerar bara för ett köp i taget. Har dock inte hunnit testa men det ska fungera på alla sajter som tar vanliga kort säger Nordea.
|
|