|
Post by Tandapan on Jul 24, 2005 0:05:53 GMT 1
Ni har kanske hunnit se bilder från IPMS NATS i Atlanta, men om inte kommer här en länk till mååånga sidor med foton av grymma modeller och dioramabyggen. Fotografen verkar ha provat lite olika inställningar på kameran så bilderna på de första sidorna är av skiftande kvalitet, men det tar sig allt eftersom. Kolla in Spectre:n... www.scalewarbirds.com/nats2005_1.htmEdit: Hoppla, tror minsann en av Tony Greenland's modeller har smugit sig in också. Tyckte jag kände igen den från "Panzer Modelling Masterclass": www.scalewarbirds.com/images/NATS2005FinalGroup093_91.jpg
|
|
|
Post by newsoft on Jul 24, 2005 0:59:37 GMT 1
Många fina modeller var det i år men jag måste hålla med om vissa kommentarer som gjorts på t ex HS-forumet att det verkar "inne" med markerade panellinjer i år. T ex den i övrigt otroligt snygga Spectren du nämner dras ner lite av otroligt iögonenfallande panellinjer. Även denna hornet lider av det tycker jag. Såg någon diskussion om att detta kunde bero på att i den otroligt hårda konkurrensen om domarnas gunst så tar byggarna i så de nästan spricker och glömmer lite av "less is more"-regeln. Men vem är jag att avgöra sånt? Det fanns iaf väldigt många fina byggen med lagom betonade panellinjer.. i mitt tycke.
|
|
|
Post by Tandapan on Jul 24, 2005 1:05:22 GMT 1
Jag håller med om det och härligt nog har du länkat till exakt den F-18 som jag reagerade mest över gällande överdrivna panellinjeskuggningar. Jag hade önskat att Spectre:n varit mer subtil i vädringen för då hade den varit svårstoppad...
|
|
|
Post by newsoft on Jul 24, 2005 1:10:51 GMT 1
Ja, definitivt..
|
|
|
Post by DCycle on Jul 24, 2005 19:15:52 GMT 1
Pratar ni om en C-130 Spectre (alltså en Close Air Support-utrustad Hercules), eller något annat bygge?
|
|
|
Post by newsoft on Jul 24, 2005 20:24:15 GMT 1
Ja. Den finns på sidan elva på Mattes första länk.
|
|