|
Post by aj on Mar 22, 2008 20:36:24 GMT 1
Har varit lite låg sista tiden, har hämtat mig från en sprucken och bortopererad kindtand. Åldern börjar ta ut sin rätt. Men så såg jag Tandapans glada, tandlösa, B-52 killen och bestämde mig för att bli glad igen. Ger mig ut på banan ( i dessa slutspelstider, dock med Spaps-hjälm o bandytandskydd) igen med en Hasegawa 1/48 Bf 109 F. Är så glad att jag dristar mig att ha i lite gammal fotoets, jag som inte ens gillar ets. Den här..... bottenplattan behöver sällskap. Så här är början på ets försöken. Div. superlim från RC butiken underlättar. Blir en maskin från JG5, men vilken har jag inte bestämt MVH Anders P.S. På fredag åker jag till Warzawa (Jadar Hobby, hear I come !) Har någon av er varit i den stan? MVH Anders
|
|
|
Post by newsoft on Mar 23, 2008 0:02:09 GMT 1
Hehe! Jag trodde du hade drabbats av en tillfällig sinnesförvirring och bestämt dig för att bygga en Phantom II ;D
Jag har inte varit i Polen men det verkar ju hända en del där. Tror du kommer hitta mycket roligt hobbyrelaterat. Skulle inte tacka nej till en tripp till Tjeckien och Ungern med.
Tänder går ju att ersätta men dina byggrapporter är ju bara helt obetalbara så det glädjer mig att se att det är dags igen.
|
|
|
Post by aj on Mar 25, 2008 23:31:18 GMT 1
Figurer från Tamiyas Kubelwagen. Historien bakom dioramat börjar klarna. Jag kommer att bygga Oblt. Hans - Dieter Hartweins Bf 109 F-4 / Z Trop., "gul 6", 6/JG 5. Det kommer att bli en fri tolkning av två foton ur E Mombeeks "Eismeerjäger band 2. Ett spännande kamo som jag måste ge mig på. Figurerna studerar en karta innan uppdraget börjar. Fick slipa på fallskärmen som inte såg så välpassande utefter pilotens rygg. Annars riktigt fina figurer. MVH Anders
|
|
|
Post by Braemp on Mar 27, 2008 22:23:02 GMT 1
Vackert! Faktiskt så skriker bottenplattan efter sällskap. Fotoetsen verkar ju inte ge dig så mycket problem. Figurerna blir kanon.
|
|
|
Post by aj on Apr 4, 2008 23:13:30 GMT 1
Nästan klar med gubbarna. Ansiktena ska fixas till, hårfärg och gradbeteckningar ska på, plus lite highlightning på slutet. MVH Anders "Blixten" Johansson
|
|
|
Post by newsoft on Apr 7, 2008 18:54:45 GMT 1
Sköna filurer. Hur var Polen då?
|
|
|
Post by aj on Apr 7, 2008 23:17:15 GMT 1
Figurerna klara, ursäkta bildkvaliten, jag o kameran är lite oense just nu. Polski ja, en liten reseberättelse utlovas inom kort. MVH AJ
|
|
|
Post by aj on Apr 8, 2008 0:01:54 GMT 1
En till, i rätt miljö. MVH AJ
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Apr 8, 2008 0:10:40 GMT 1
Tjusigt AJ-jag gillar verkligen dina bottenplattor ! mvh Thomas
|
|
|
Post by aj on Apr 8, 2008 23:10:34 GMT 1
Tack Teeoo ! Kartläsning pågår. Det är lite knixit att få dit figurerna på plats, superlimmet ger ingen felmarginal. Men nu sitter dom fast. Dax att återgå till f-4:an. MVH AJ
|
|
|
Post by Braemp on Apr 11, 2008 19:25:58 GMT 1
jag tycker att den verkar klar nu. Onödigt att förstöra den med ett flygplan.
|
|
|
Post by aj on Apr 11, 2008 20:16:31 GMT 1
Hehe " Var det här du tappade bort Messerschmitten nånstans, din jävla idiot ?". Grattis till Openframgångarna Braemp. MVH AJ
|
|
|
Post by Tandapan on Apr 11, 2008 21:16:50 GMT 1
Insåg att jag har missat att säga att figurerna ser sjuckt bra ut, Anders. Riktigt, riktigt fina. Poserna är så naturliga, vilken inte kan vara skitlätt att fixa i den skalan. Jag har förresten stackat upp med lite Eduard- och ICM-figurer i 1/48 nu för kommande projekt.
|
|
|
Post by aj on Apr 12, 2008 13:54:22 GMT 1
Alla figurer som följer med Tamiyas fordon är riktigt bra, rätt i skala och med ICM-tänk när det gäller poserna. Men nu blir jag nyfiken, Tandapan, berätta, berätta, vilka ICM figurer har du införskaffat? MVH AJ
|
|