Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Mar 8, 2008 1:48:57 GMT 1
|
|
|
Post by Tandapan on Mar 8, 2008 8:43:00 GMT 1
Jösses! Hyfsat seriöst snickrande, Thomas... Vilka detaljer också! Känns som att du lägger bra mycket kärlek på det här bygget och det är så roligt att se att det är just på B18, som är ett så intressant flygplan. /Mattias
|
|
|
Post by newsoft on Mar 8, 2008 11:28:35 GMT 1
Suveränt, Thomas. Dina gissningar ser väldigt rimliga ut. Detta är verkligen modellbyggande.
|
|
|
Post by Braemp on Mar 12, 2008 9:30:26 GMT 1
Extremt pillrigt och skönt bygge. Hur fick du till mätarna så ruskigt bra?
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Mar 13, 2008 21:45:46 GMT 1
Jag använde mitt (nyligen införskaffade) "punch and die" - set. Först stansade jag ut cirklar ur silverfolie och sen tog jag en storlek mindre och stansade ur svart papper. Limmade först silvercirklarna på plats och sen de svarta (såg till att de blev rätt centrerade). Tog sedan och gjorde visare m.m. med vit färg på ETT penselstrå som jag höll med en pincett.
|
|
|
Post by Braemp on Mar 15, 2008 8:09:42 GMT 1
..Tog sedan och gjorde visare m.m. med vit färg på ETT penselstrå som jag höll med en pincett ;D ;D ;D Det kära barn är hängivet modellbygge. Jag blir så glad när jag läser sånt här Thomas, jag vet egentligen inte varför, kanske för att jag känner igen kärleken till ett projekt. Kanske för att det är skönt att se lite gammaldags modellbygge. Eller kanske för jag inte behöver känna mig helt ensam om uppleva mig som knäpp. fantastiskt arbete, ser verkligen fram emot mera rapporter. /Lars
|
|
|
Post by aj on Mar 22, 2008 20:03:20 GMT 1
Härligt Thomas, ETT penselstrå, så inovativt. Väldigt fin inredning, mycke hembygge där. Synd att huven måste på. MVH Anders P.S. Vad tyckte du om Hawk On Flight ? Härligt med lite äkta 80-talsfusion här i Umeå. Ludde diggade!
|
|
Teeoo
Full Member
|
Post by Teeoo on Apr 19, 2008 19:30:17 GMT 1
Glömde bort att svara - men absolut - Hawk on Flight var en härlig nostalgitripp med en absolut "med glimten i ögat" lysande Lars Jansson bakom tangenterna. Hälsa Ludde ! //Thomas PS. kommer snart med ny byggrapport eftersom jag börjar få ordning på helhets-strukturerna till slut.
|
|