|
Post by Krilleman on Nov 2, 2004 22:32:11 GMT 1
Då har man testat Pacific Fighters då. Måste säga att jag blev glatt överaskad. Testade köra en kampanj med en Wildcat. Första uppdragen gick ut på att flyga ut över havet och spana efter japanska hangarfartyg (som man inte hittade) flyga hem och hoppas man hinner ta del av en luftstrid som utspelar sig på vägen (vilket jag inte gjorde). När nästa uppdrag skall starta står samtliga fyra plan i skvadronen fint uppställda PÅ HAVSYTAN och exploderar i nästa sekund. Detta händer även om jag startar om uppdraget. Grrrr... Testade även P-40 kampanjen som startar under Pearl Harbour. De ENDA amerikanska plan som är i luften är två P-40 (varav man själv flyger ett av dem). Mot sig har man ca 40 japanska plan av olika typer. Här är det inte frågan om att få ner så många "Fi" som möjligt utan att överleva. Bästa resultatet jag fått på det uppdraget var tre nedskjutningar innan jag själv strök med (KIA). SKall se vad jag testar härnäst. ;D kanske dyker en ny "krigsdagbok" upp. Vi får se.
|
|
|
Post by Bengt on Nov 3, 2004 1:36:49 GMT 1
Parkerade på vattenytan?! Låter som läge att plocka fram uppdragseditorn och kolla vad de har haft för sej egentligen.
|
|
|
Post by Krilleman on Nov 4, 2004 13:00:59 GMT 1
Har testat lite till och det visar sig att alla uppdrag (i wildcat kampanjen) som kalas "Scramble!" startar på samma sätt (med plan på vattnet).
testade att köra A-20 kamoanjen och även den har en rätt stor bugg (som är känd). man skall flyga från ena sidan Nya Guinea till den andra (dvs en lååååång bit). Självklart kopplar man på autopiloten ökar hastigheten och tar fram en god bok. När hela skvadronen flugit halva ön (dvs 10-15 minuter senare) krashar samtliga plan in i en bergssida. Man blir rätt sur då.
Förhoppningsvis kommer det snart en patch som fixar dessa problem.
En kul detalj är när man hoppar över havet så fälls en liten gummibåt upp när man landar i vattnet.
|
|
|
Post by newsoft on Nov 6, 2004 23:33:45 GMT 1
Tog en sväng med en Corsair Mk II. Stred mot en Zero.. Så där ja!.. På väg hem.. Ut med ställ och krok... Ser fint ut... Ajdå! Varför satte de bryggan just där?? Oh, Blimey!!
|
|
|
Post by newsoft on Nov 7, 2004 0:16:03 GMT 1
Faktum är att mitt första försök att landa på fartyg lyckades. Visserligen råkade jag välja det brittiska hangarfartyget, men ändå.. Tur var ordet. Härligt att få känna luftdraget.. Perfekt! Fjärde vajern! Tror jag måste öva lite till...
|
|
|
Post by newsoft on Nov 7, 2004 20:23:43 GMT 1
Den är inte lätt att landa med skall jag säga. Inflygningarna brukar gå bra... Hmm.. Vem har sagt att hangarfartyg är stora? Nu börjar man hoppas och tro.. Bara tum från att bli akterrampssylt.. Tjohoo! Kaffe och bullar skulle sitta fint... ZZzzzz....
|
|
|
Post by Mr Jimmy on Nov 10, 2004 9:54:19 GMT 1
Corsairn är helt klar svårlandad Väntar ivrigt på patch jag som tydligen ska fixa till de fulaste felen. Men sen att man inte har tid att spela gör ju inte saker bättre, sitter mest och glor på de fina flygplans-modellerna i editorn
|
|