|
Post by Krilleman on Feb 20, 2006 14:58:47 GMT 1
En redig förkylning och OS på tv gör susen för byggandet. Till och med "trista" sporter blir roliga om man bygger samtidigt. I höstas hittade jag en 232 i realådan på Lekbiten och var bra sugen att köpa den. Dock är ju modellen ungefär lika gammal som jag själv så jag visste att det skulle bli att köpa ets och en massa andra saker som kostar multum. När jag nämnde det för Brämpa sa han att jag fick köpa hans påbörjade 232 för en (på tok för) billig penning. Med i lådan fanns alu-pipa och ett komplett set foto-ets. Eftersom jag vet att de saker Brämpa byggt blir rena mästerverk så kanske en av hans modeller skulle smitta mig med lite byggaregenskaper. Modellen har legat i mig garderob och väntat på att byggas men byggandet har fått stå åt siden för andra saker (hundvalp). Har främs suttit och bockat etsdelar och limmat fast dem. Roligast att göra var den plogliknande delen (som sitter längst fram) eftersom den blev perfekt. Den är ju dock inte fast limmad i modellen ännu så allt kan gå åt h*vete. Här är lite bilder på vad som gjorts. Den "roliga" delen. Har ännu inga planer för hur jag skall måla den. Öken är ju alltid roligt men det som lockar främst är att placera den på östfronten. Nåväl, den som lever får se.
|
|
|
Post by Braemp on Feb 21, 2006 1:17:23 GMT 1
Snyggt bygge! Massa ets är det och jag är övertygad att du kommer att göra det rättvisa. Annars kan jag väl bara säga Barbarossa, barbarossa, barbarossa...
Det är übercoolt med grå vagnar! Keep em coming
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 21, 2006 13:19:14 GMT 1
|
|
|
Post by pebben on Feb 23, 2006 2:08:20 GMT 1
tjusigt!
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 2, 2009 20:48:40 GMT 1
Fortsatte bygga på den här modellen efter att den legat i träda i ca två år. Min tanke är att eventuellt para ihop den med Pz IIan i ett minidiorama. Har de senaste dagarna limmat fast de sista delarna som krävdes innan målningen. Har ett komplett fotoets-set till den men jag valde att bara användar delar av det. Så här såg den ut sekunder innan grundmålningen. Fortsättning följer...
|
|
|
Post by Micke on Feb 3, 2009 3:04:29 GMT 1
Whoa! Värsta Duracellkaninen. Klart impad av din byggtakt. 232:an är litet av en favorit så jag är glad att du återupptagit bygget av den. MVH /M
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 3, 2009 19:43:37 GMT 1
Har målat lite till på 232an. Den har fått en grund av XF-63 ovan på ett lager Citadel chaos black grundspray. Har även målat däcken och fälgarna. Så här ser det ut torrpassat: Fortsättning följer...
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 6, 2009 22:30:58 GMT 1
Lite kvällsmålande på fredagskvällen. Jag har ljusat upp vissa delar med en blandning XF-63+några droppar XF-2. Eftersom dekalerna i lådan verkar vara borta fick jag använda mina "mallar" från Verlinden. Problemet med dem är att de är lite klumpiga speciellt på mindre fordon. Fast jag lyckade få fyra rätt ok balkkors. Fick snygga till kanterna på det ena genom att penselmåla på ovan nämnda blandning (fast Vallejo). Slängde sedan på ett lager klarlack så jag kan börja vädra, lera ner och göra nötningar. (Beklagar den suddiga bilden) Fortsättning följer...
|
|
|
Post by Braemp on Feb 7, 2009 16:17:54 GMT 1
Jag är glad att jag sålde den till dig så att den blir byggd. Det är tveklöst en av mina favoritmodeller, helt futuristik design. Det ser riktigt crispig och fint ut med fotoetsen (en av anledningarna jag aldrig orkade bygga den är just mängden med ets..). Detr här komer att bli ett riktigt snyggt bygge
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 7, 2009 19:10:19 GMT 1
|
|
|
Post by Braemp on Feb 7, 2009 20:21:17 GMT 1
....mmmgnnf ;D
|
|
|
Post by Tandapan on Feb 8, 2009 9:02:27 GMT 1
Det är så bra!!! Jag fattar inte hur du kan få till det så övertygande på så kort tid alltså...
De där grankvistarna är verkligen pricken över i:t. Fatta bara att få den där och Pz II:an på basplattor.
|
|
|
Post by one0wonder on Feb 8, 2009 12:58:42 GMT 1
ser tokbra ut som vanligt personligen är jag ju inte så frälst av grankvistar i antenen, trots att det är snyggt gjort så är jag skeptisk till konceptet
[EDIT av admin.]
|
|
|
Post by newsoft on Feb 8, 2009 17:21:28 GMT 1
Vill bara säga att du har lyckats jävligt bra med det du har förutsatt dig att göra, Krille. edit: skapar en ny tråd av denna utsvävning.
|
|
|
Post by Krilleman on Feb 8, 2009 17:26:22 GMT 1
Helt ärligt så tycker jag ni kan klippa bort era trådstölder och sätta de i en speciell tråd ang detta. Forumet behöver ändå lite mer liv. Den här tråden vill jag skal handla om 232an inte vad man tycker om olika målarstilar (som jag ändå inte bryr mig eller har en aning om vad det är).
[Tycker att detta är litet av en storm i en tekopp, men jag respekterar att du vill hålla tråden ren och har städat en aning] /Admin
|
|