|
Post by Tandapan on Nov 5, 2007 13:20:20 GMT 1
Hej Martinus. Jag har torrpassat cockpit ihop med vingsektionen och kroppshalvorna några gånger och det märktes på en gång att något var fel någonstans. Jag tog då min kära JLC-såg och sågade bort en ca 0,5 mm tjock bit från respektive hjulhus inre kant - alltså den del av hjulhuset som sticker upp på undervingens "insida". Tror det syns på första bilen jag lade ut igår att det är lite ljusare fnas från mitt sågande samt en ganska skarp kant. I och med det så passade cockpit helt plötsligt som en smäck och jag förutspår inte några som helst problem med att få allt att passa. Tror jag såg det där tipset i någon MAI- eller TMMI-tidning någon gång om jag inte minns fel. Vad gäller motorn och öppna motorkåpor, orkar jag inte göra något sådant i detta bygge utan försöker hålla den så enkel som möjligt för att i stället satsa på målningsschemat. Mvh /Mattias
|
|
Anton
Full Member
|
Post by Anton on Nov 6, 2007 14:30:01 GMT 1
Oj vilket pill med sporrhjulet! imponerande!
|
|
|
Post by Braemp on Nov 6, 2007 20:47:57 GMT 1
I say:attaboy matte
Det som faktiskt är skönt med att det evinerliga Hornetbygget är klart nu, är att du har fortsatt med nått nytt spännande. Tydligt är det iallfall att när du snackar om snabbbygga något så menar du inte slarvbygga iallafall. Det här verkar ju bli en grym liten pärla.
|
|
|
Post by Tandapan on Nov 7, 2007 9:43:12 GMT 1
Jao, slarva kan jag nog aldrig göra tror jag, men passformen i en Tamigawa- eller Eduard-modell gör ju att de ska gå bra nog mycket fortare att bygga i alla fall. Dessutom hade jag ju det mesta i cockpit på Taifunen färdigbyggt/-målat sedan för ett par år sedan, så jämfört med Horneten bör den bli ett snabb-bygge.
|
|