Jon
Full Member
|
Post by Jon on Jun 13, 2005 22:15:36 GMT 1
Jag har alltid när jag målat hjul och landningsställ börjat med den ljusaste färgen, oftast vit och avslutat med svart eller mörkgrå på däcket. Den här gången bestämde jag mig för att göra precis tvärt om, som pansar byggare brukar göra. Jag fick detta infall efter att ha sett Gary Wickham's byggrapport på sin AV-8B på www.scalespot.com/Matias strykjärnsmetod användes för att få den nedtryckta efekten. Nosstället med lite kablar av blytråd adderat. Jag målade däcken med Tamiya XF-69 NATO Black och XF-63 German Grey runt om kontaktytan. Seden las ett lager klarlack för att minska risken för att färgflagor skuller lossna när maskeringen dras bort. Maskerings masker skars ut ur Tamiya tejp. Däcket avmaskat från navkapsen. Först ett lager Tamiya matt vit och sedean ett laget blank vit. Hela hjulet fick sedan en dush blank lack och sedan en wash med vattenfärg. Det hela sealades med ett tunt lager Aeromaster matt lack. För att få en riktigt matt yta på däcket använde jag Gunses H20 Flat Clear plus några droppar Tamiya X-21 Flat Base. Jag maskerade navkappseln med den runda delen av maskerings masken för att behålla den halvblanka finnishen. Nosstället redo för att limmas på plats. Jon
|
|
|
Post by newsoft on Jun 13, 2005 23:46:55 GMT 1
Ahhh... Genialt! Här ser man ju vad mycket det gör att lägga lite extra jobb på landningsställen Man ser ofta många modeller ute på nätet som har kritvita ställ helt utan djupkänsla. Way to go, Jon!
|
|
|
Post by Tandapan on Jun 14, 2005 12:45:16 GMT 1
Snyyyyggt!!!
|
|